• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس؛

جهاددانشگاهی ظرفیتی بی‌بدیل در کار جهادی بر مبنای علم و عقلانیت است

  • کد خبر : 51971
  • 08 آذر 1401 - 16:28
جهاددانشگاهی ظرفیتی بی‌بدیل در کار جهادی بر مبنای علم و عقلانیت است
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی، این نهاد را ظرفیتی بی بدیل در زمینه انجام اقدامات جهادی بر مبنای علم و عقلانیت دانست که می‌توان از آن استفاده مطلوبی داشت.

محمدخلیل عسکری صبح سه‌شنبه هشتم آذر در بازدیدی سرزده از جهاددانشگاهی و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانه‌ای این نهاد، بر لزوم تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی تاکید کرد.

عسکری با بیان اینکه امروزه اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت لازم، در اشتغال با مانع مواجه می‌شوند، یکی از ظرفیت‌های اثرگذار جهاددانشگاهی را پیشینه و توانایی در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی دانست که می‌تواند در حوزه‌های دانش آموزی، مربیان و اولیای دانش آموزان از آن بهره برد.

وی یکی از ویژگی‌های اقدامات جهادی را ورود عملیاتی نیروهای متخصص به عرصه‌هایی که نیازمندی وجود دارد دانست و گفت: جهاددانشگاهی، تبلور عینی اقدامات جهادی توسط جهادگرانی متخصص و متعهد با نگاهی عالمانه، حکیمانه و علم مبنا محسوب می‌شود.

عسکری با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی سازمان تعلیم و تربیت کودکان نیز شده است، به نقش این سازمان در دانشگاه فرهنگیان اشاره و اضافه کرد: شاهد گستردگی کار آموزش و پرورش در سطح جامعه از دوران کودکی تا پایان تحصیلات دانشگاهی هستیم و این موضوع از یک منظر اهمیت و از منظری حساسیت کار را نشان می‌دهد.

او با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های بیست و هشت گانه آموزش و پرورش با نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف در حوزه‌های متفاوت، خاطرنشان کرد: زمینه برای تعامل و همکاری بیشتر و نزدیکتر بین جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد.

عسکری یکی از مهمترین نقش‌های جهاددانشگاهی را فرهنگی توصیف و اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی، اقداماتی مبنایی به شمار می‌رود و ظرافت، لطافت و تخصص ویژه خود را طلب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید براینکه یکی از دغدغه‌های مهم امروز را نیاز به مهارت آموزی و مهارت افزایی است، گفت: جهاددانشگاهی از سال‌ها قبل این بستر را ایجاد و ظرفیت را فراهم کرده است.

عسکری گفت: اکنون فارغ‌التحصیل داریم اما کسی که مهارت لازم را برای ایجاد شغل و اشتغال آموخته باشد کم داریم و این منوط به فراهم کردن بستر ل

او با گریزی به رخدادهای اخیر جامعه، گفت: بحرانی که در جامعه ایجاد کردند و مخاطب اصلی هم دختران ما بودند، و طی آن هجمه‌ای که به هویت دینی و ملی نوجوانان و جوانان وارد شد را با بهره گیری از عنصر هنر و ظرفیت‌های این عنصر به ویژه در گروه دختران، می‌توان پاسخگویی مناسبی را به شبهات ایجاد شده داد.

عسکری با بیان اینکه می‌توان ارتباطی بین جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش بسترسازی کرد و توسعه داد، گفت: آموزش و پرورش فارس ۲۸ تفاهمنامه با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف منعقد کرده که ذیل آن اقدامات عملی و اجرایی متعدد و متکثری برنامه‌ریزی شده و می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید براینکه با بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی می‌توان دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی و مهارت افزایی رفت، یکی از اقدامات مبنایی را آموزش هنر و جهت دادن دانش آموزان دانست.

عسکری با اشاره به اثرگذاری زبان هنر در عرصه‌های مختلف، گفت: می‌توان به خوبی از زبان هنر برای پاسخگویی به نیازهای امروز دانش آموزان و مربیان و فرهنگیان و حتی اولیای دانش آموزان بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین یکی از نیازهای امروز را جهت دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارودانش دانست و با بیان اینکه براساس توسعه متوازن باید به سمت این آموزش‌ها بیشتر سوق پیدا کنیم، گفت: براساس برنامه توسعه متوازن باید نیمی از دانش آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند.

عسکری استفاده از زبان گویا و اثرگذار هنر برای ایجاد نگاه و دیدگاه‌های جدید را در این راستا مهم توصیف و اضافه کرد: باید در این زمینه همه ابعاد و اضلاع هنر مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس آمادگی این سازمان برای تعامل مطلوب با جهاددانشگاهی را اعلام و اضافه کرد: یکی از نیازهای امروز ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تقویت بنیان خانواده و آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها به ویژه کودکان با هویت ملی و دینی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51971

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.