• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
استاندار فارس؛

برنامه ۵ ساله توسعه صنایع‌دستی فارس تدوین شود

  • کد خبر : 51271
  • 19 آبان 1401 - 2:25
برنامه ۵ ساله توسعه صنایع‌دستی فارس تدوین شود
استاندار فارس گفت: اداره کل میراث فرهنگی تا اول بهمن سند توسعه صنایع دستی استان را با در نظر گرفتن کمی بودن و بدون الفاظ کلی‌گویی تهیه و برنامه پنج ساله برای توسعه صنایع دستی تعریف کند.

محمدهادی ایمانیه عصر چهارشنبه ۱۸ آبان در شورای عالی توسعه گردشگری فارس که با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شیراز برگزار شد، بیان کرد: برای تدوین و اجرایی شدن سند توسعه معاون استاندار هم حلقه واسط سازمان‌های مربوطه باشد تا این امر هر چه سریع‌تر محقق شود.

استاندار فارس ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه تا قبل از دهه فجر جلسه دیگری در خصوص این سند برگزار شود، اضافه کرد: تا سه هفته دیگر دو تفاهم‌نامه‌ جداگانه بین شهرداری‌های شیراز و آباده با میراث منعقد شود و همکاری در این زمینه‌ شکل بگیرد تا در نهایت تا شیراز و آباده به شهر واقعی صنایع دستی و منبت تبدیل شوند.

او ضمن قدردانی از حضور هنرمندان صنایع دستی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در قطر، همچنین اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی در کنار مجموعه گردشگری پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند، گفت: این موضوع باید در عمل معنا پیدا کند و این در حالیست که در جای جای تصمیمات، پیگیری‌ها و بازدیدها این موضوع باید خود را نشان دهد.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور گردشگری و زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۰ دفتر تسهیلگری در روستاهای هدف گردشگری استان افتتاح می‌شود که در این خصوص از ظرفیت کارشناسان در سه حوزه علوم اقتصادی، فنی و مهندسی و علم انسانی، اجتماعی و  گردشگری بهره می‌بریم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51271

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.