• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس؛

اختصاص ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض به بهداشت و درمان فارس

  • کد خبر : 51159
  • 18 آبان 1401 - 8:10
اختصاص ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض به بهداشت و درمان فارس
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که تاکنون ۵۱۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض به بخش بهداشت و درمان این استان تخصیص یافته است.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، از محل مالیات و عوارض قانونی وصول شده در قالب نظام مالیات برارزش افزوده، مبلغ ۵۱۶۰ میلیارد ریال برای بخش بهداشت و درمان استان فارس به حساب خزانه واریز شده است.

محمدابراهیمی گفت: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافتی، تقریباً ۴ درصد بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان تسهیم و واریز و یک درصد سهم بخش سلامت به همراه ۴ درصد باقیمانده به حساب خزانه واریز شده است تا براساس قانون بودجه هزینه شود.

وی افزود: در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خرداد سال ۱۴۰۰، یک ‌نهم مالیات ‌و عوارض وصولی به‌ عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف هزینه شدن در استان واریز می‌شود.

محمدابراهیمی گفت: این مبلغ با هدف صرف هزینه برای پیشگیری از بیماری‌ها و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌ تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص ‌می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: برابر قانون و بعد از تحقق پیشگیری از بیماری و پوشش کامل بیمه روستائیان و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، باقیمانده این مبالغ به تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، مصارف هیئت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51159

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.