• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

غیرتمندی از خصلت‌های ورزشکاران ایرانی بوده است

  • کد خبر : 49905
  • 23 مهر 1401 - 13:56
غیرتمندی از خصلت‌های ورزشکاران ایرانی بوده است
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: غیرت و مردانگی از خصلت‌های همیشگی ورزشکاران ایرانی بوده است و مسئولان باید در راستای حفظ این خصلت ارزشمند تلاش کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در گردهمایی مشترک ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان فارس به مناسبت هفته تربیت بدنی، با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع ) با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار کرد: در همه کارها این پرسش‌ها که چه کاری باید انجام داد و چرا و چگونه آن را عملی کنیم؟ مطرح است.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سئوال از چرایی یک کار، مهمترین پرسش است، گفت: پاسخ به سئوال چرایی، کار را هدفمند کرده و از بیهوده کاری پیشگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: موضوع سلامت از اهداف اصلی بخش ورزش به شمار می‌رود و از اهمیت بالایی برخوردار است. در بحث ورزش، مسئولین تربیت بدنی باید هدفگذاری مشترکی با امور تربیتی داشته باشند.

امام جمعه شیراز گفت: غیرت و مردانگی از خصلت‌های همیشگی ورزشکاران از گذشته تا کنون بوده است اما متاسفانه امروزه شاهد مواردی از بی حرمتی برخی ورزشکاران در حوادث اخیر هستیم. لذا در راستای این خصلت ارزشمند باید همه مسئولین تلاش کنند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: غیرتمندی و احترام به نوامیس همواره در تاریخ ایران حتی از زمان هخامنشیان مرسوم بوده است و این موضوع را به وضوح در تاریخ می‌بینیم.

امام جمعه شیراز گفت: متولیان عرصه تربیتی باید با همکاری سایر بخش‌ها از جمله حوزه ورزشی در تقویت روحیه غیرت و مردانگی در جامعه تلاش کنند.

او ادامه داد: اصل دینداری به داشتن مرام و غیرت است اگر این خصلت در انسان وجود نداشته باشد انسانیتی شکل نخواهد گرفت.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: اغلب مردم همواره حامی حق هستند و خواهند بود و یکی از دلایل پذیرش اسلام از سوی ایرانیان حقانیت اسلام، رسول (ص) و ائمه علیهم السلام است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49905

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.