• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیرکل بهزیستی استان فارس؛

نگرش به پدیده سالمندی نیازمند تغییر است

  • کد خبر : 49841
  • 22 مهر 1401 - 15:51
نگرش به پدیده سالمندی نیازمند تغییر است
مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه نگرش جامعه به پدیده سالمندی نیازمند تغییر است، لزوم معطوف کردن توجه به نقش مثبت سالمندان با استفاده از راهکارهای آموزشی تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، محمدرضا هوشیار در حاشیه بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس از سرای سالمندان تحت نظارت بهزیستی بیان کرد: باید در خصوص نقش مثبت و پربرکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی شود و به منظور ایجاد چرخه سالم طول عمر و افزایش امید به زندگی در سالمندان آموزش‌های لازم ارائه شود.

به نقل از بهزیستی فارس، هوشیار ادامه داد: این مهم با خودمراقبتی، انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام که باید از دوران میانسالی آغاز شود و در این صورت در زمان سالمندی شاهد ارتقای سلامت افراد خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه افزود در حال حاضر ۵۷۰ نفر سالمند در مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس نگهداری می‌شوند و علاوه بر ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان ،۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان هم در استان فعال هستند که خدمات و آموزش های مختلفی به سالمندان ارائه‌ می‌دهند.

هوشیار عنوان کرد: توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان موجب خواهد شد تا دوران سالمندی به فرصتی برای شکوفایی استعدادها تبدیل شود، چراکه در دوران جوانی و میانسالی دغدغه‌های زندگی به خصوص رشد و به ثمر رساندن فرزندان گاهی موجب می‌شود تا زمینه برای بروز و پرورش استعدادها و علایق افراد فراهم نباشد اما دوران سالمندی فرصت مغتنمی برای ادامه رشد فرد در جنبه‌های مختلف است.

او بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید سلامت جسمی و روحی آنها حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی شود.

محبی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز گفت: اکنون با توجه به رشد روند پیری جمعیت نیاز به تغییر نگرش جامعه در موضوع سالمندی احساس می‌شود و باید بدانیم سالمندی نه تنها دوره رکود نیست بلکه می‌تواند فرصتی برای شکوفایی استعدادها باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49841

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.