• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
استاندار فارس؛

لزوم توجه به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 48150
  • 29 شهریور 1401 - 1:43
لزوم توجه به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲
استاندار فارس گفت: پیشنهاد می‌کنیم در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ به زیرساخت‌هایی چون آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی نهضت ملی مسکن توجه شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه دوشنبه ۲۸ شهریور در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، گفت: وقتی بنا است شهرک جدیدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود، از شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق میپخواهیم شبکه آب و برق آن را تامین کنند که این شرکت‌ها مشکل نبود اعتبار را مطرح می کنند و این خود باعث ایجاد مشکل در کار می‌شود.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین زیرساخت‌هایی چون آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهاد می‌شود که در بودجه ۱۴۰۲ به این موارد توجه شود.

ایمانیه ادامه داد: اگر دولت و مجلس در بودجه سال آینده اعتباراتی را برای تامین این زیرساخت‌ها در نظر گرفته و پیش بینی کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد و کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

او عنوان کرد: با توجه به تفویض اختیاری که قبلا در خصوص شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به استان‌ها انجام شده بود موفق شدیم بسیاری از مسائل را از جمله در بحث تامین زمین حل و فصل کنیم و از آنجا که عمده مشکلات ما مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت است، با موانعی که در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی برداشته می‌شود امیدواریم در مدت ۲ تا ۳ ماه آتی شاهد تحولات خوبی در زمینه تامین زمین و به دنبال آن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.

ایمانیه خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام تفویض اختیارات لازم به استان ها شاهد حل و فصل سریع تر مشکلات و موانع به ویژه در حوزه تامین زمین و شتاب گرفتن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

او گفت: با توجه به اینکه نیمی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان، در کلانشهر شیراز ساکن هستند، حل مشکلات موجود کمک قابل توجهی به شتاب گیری اجرای این طرح در استان خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین از وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان محترم مجلس خواست در خصوص آورده متقاضیان این طرح و باز پرداخت اقساط، خصوصا در دهک‌های پایین جامعه تجدیدنظر انجام شده و با برنامه ریزی و تدبیر، اقدام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48150

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.