• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس؛

خدمت‌رسانی به زوار در مرز خسروی تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد

  • کد خبر : 47298
  • 21 شهریور 1401 - 19:04
خدمت‌رسانی به زوار در مرز خسروی تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد
مدیر موکب «الشهیدین» اوقاف و امورخیریه استان فارس از تداوم خدمات‌رسانی به زوار در مرز خسروی تا چند روز پس از مراسم اربعین حسینی خبر داد.

رحیم صفری گرایی با اشاره به اینکه موکب اربعینی الشهیدین این اداره به عنوان تنها موکب فعال در مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه در حال فعالیت است، گفت: با توجه به اینکه بازگشت زوار شروع شده و تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه دارد، خدمات ۲۴ ساعته این موکب که در خاک عراق مستقر شده به زایرینی که از مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین مسیر به کربلا و معروف به راه کربلا عازم زیارت سیدالشهدا می‌شوند تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» از افزایش پخت و اطعام روزانه غذا در این موکب خبر داد و افزود: روزانه حدود۳۵۰۰ دست غذای گرم در این موکب به زوار داده می‌شود و علاوه بر آن نانوایی سیار موکب نیز نان گرم و تازه و دستگاه فلافل‌زن موکب نیز ساندویچ فلافل تازه به زوار می‎دهد و در کل روز نیز میان‌ وعده‌های مختلف، آب یخ و خنک، میوه و خرما، کیک، چای و شربت آب لیموی اصل شیراز به زوار حسینی داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ نفر خادم زوار که از ادارات اوقاف استان های فارس و کرمانشاه و همچنین از شهرهای خسروشیرین و  خسروی در مرز ایران و خانقین عراق در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مستقر و به صورت شبانه روزی در خدمت زائرین هستند.

صفری افزود: پذیرایی در این موکب از محل موقوفات استان فارس در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام از آشپزخانه اختصاصی موکب انجام می‌شود و در مجاورت موکب نیز مکانی برای استقرار، استراحت، اقامه نماز و اسکان موقت زوار تازه از راه رسیده تدارک دیده شده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین به همت کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات حشدالشعبی عراق اینترنت رایگان نیز در خدمت زواری که این موکب را برای دریافت خدمات انتخاب کرده‌اند، قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس در پایان گفت: فعالیتهای این موکب به این خدمات محدود نمی‌شود و هیاتی متشکل از طلاب اعزامی از قم نیز با حضور در موکب به ارائه فعالیتهای تبلیغی و بیان مسائل شرعی به زوار حسینی می‌پردازند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47298

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.