• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

خودکشی پدیده ای قابل پیشگیری/بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فارس

  • کد خبر : 47182
  • 19 شهریور 1401 - 17:49
خودکشی پدیده ای قابل پیشگیری/بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فارس
خط تلفن مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی فارس از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با کادر مجرب آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان در زمینه پیشگیری از خودکشی و سایر مشکلات است

به گزارش سحاب پرس مدیرکل بهزیستی فارس گفت
پرداختن به شناخت علل و روشهای پیشگیری از خودکشی و مداخلات چند جانبه برای کنترل این پدیده و آگاه سازی اقشار مختلف مردم مهمترین راه حل جلوگیری از خسارات این پدیده شوم اجتماعی است.
محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در نشست مجازی با خبرنگاران به مناسبت دهم سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی گفت:
خودکشی پدیده ای جهانی است که در تمامی جهان با نرخ های متفاوت رخ می دهد و پدیده اجتماعی پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل کلان اقتصادی، عوامل فرهنگی، عوامل خانوادگی و بین فردی و اختلالات روانپزشکی قرار دارد.از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۴۶۰۰۰ تماس با اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فارس برقرار شده است و اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی در صدر تماس ها و درخواست مداخلات از اورژانس ۱۲۳ بوده است.
او در ادامه با بیان اینکه: فردی که خودکشی می کند می داند که شیوه زیستنش باید تغییر کند اما نمی داند چطور و به خودکشی به عنوان راه حل این تغییر نگاه می‌کند، افزود:انگ پیرامون موضوع خودکشی کمک رسانی به افراد در معرض خطر را محدود کرده است و بسیاری از این افراد به همین دلیل اقدامی برای کمک گرفتن نمی کنند اما با این حال خودکشی پدیده ای است قابل پیشگیری.
او ادامه داد:
برخی تصورات اشتباه هم در خصوص خودکشی وجود دارد ،از قبیل اینکه: شخصی که خودکشی میکند دیوانه است، یا کسی که بخواهد خودکشی کند چیزی مانع او نمی شود، این تصورات بسیار مخرب هستند و باید اصلاح شوند.
خانواده و جامعه باید به نشانه های فردی که قصد خودکشی دارد توجه نموده و صحبت های او را جدی بگیرد. این نشانه ها شامل :
تهدید به خودکشی یا آرزوی مرگ،اشتغال فکری به مرگ،فقدان امید به آینده،تنفر از خود و تحقیر خویشتن،نوسان خلقی بالا،روی آوردن به مصرف مواد مخدر و الکل،احساس آرامش و شادی ناگهانی پس از یک دوره افسردگی و …. می باشد.
هوشیار تاکید کرد: مطرح نمودن مشکل با یک مشاور روانشناس یکی از بهترین توصیه ها به این افراد و اطرافیان ایشان است.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه خط تلفن مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی فارس از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با کادر مجرب آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان در زمینه پیشگیری از خودکشی و سایر مشکلات است و درسال گذشته پاسخگوی بالغ بر ۲۰۹ هزار تماس جهت ارائه خدمات مشاوره ای و آموزش مهارت های زندگی و مهارت های پیشگیرانه به هم استانی های گرانقدر بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47182

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.