• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه فارس به زائران اربعین

  • کد خبر : 46984
  • 16 شهریور 1401 - 9:02
توصیه‌های ترافیکی پلیس راه فارس به زائران اربعین
رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به آغاز حرکت زائران اربعین برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی توصیه‌های ترافیکی برای زائران ارائه داد.
 عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی فارس امروز، ۱۵ شهریورماه با اشاره به آغاز حرکت زائران اربعین برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی توصیه‌های ترافیکی برای زائران ارائه داد و گفت: در ایام اربعین شاهد سفر محبان اهل بیت(ع)، به سمت مرزهای جنوب غربی و غرب برای حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی مدت در جاده‌ها توجه به هشدارهای آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر لازم و ضروری است.
وی تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین نکته برای سفر ایمن داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفراست و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی باید برنامه‌ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند.
دهقانی افزود: لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم راه‌ها و مسیر حرکت، قبل از شروع سفر نیز با استراحت کافی، از مصرف داروهای خواب‌آور که باعث کاهش توجه در رانندگی می‌شود، خودداری شود و همچنین رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت لاستیک‌های خودرو، چراغ‌ها، علائم هشداردهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.
رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: رانندگان برای تردد ایمن و سفربدون خطر در جاده باید بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی کرده و پس از دو ساعت رانندگی، زمان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در مکان‌های تعیین شده و امن را به عنوان یک اولویت همواره درنظرداشته باشند.
وی تأکید کرد: رانندگان باید از توقف غیر اضطراری در حاشیه راه‌ها پرهیز کنند و از ارتکاب رفتارهای پر خطر از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای است، خودداری کنند.
دهقانی افزود: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب جهت دیدن و دیده شدن، لازم است از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز نقص وخرابی غیرقابل پیش‌بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه، سر پیچ و جاهایی که دید لازم را ندارد، خودداری کنند.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46984

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.