• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس؛

هیئت‌های دانش‌آموزی با رویکردی جهادی در مدارس فعال شود

  • کد خبر : 46742
  • 13 شهریور 1401 - 10:34
هیئت‌های دانش‌آموزی با رویکردی جهادی در مدارس فعال شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد که هیئت‌های دانش‌آموزی باید با رویکرد انقلابی و جهادی در مدارس این استان فعال شده و با فعالیت‌های علمی و نقش‌آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها، رشد و توسعه پیدا کنند.

محمدخلیل عسکری در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به انتخاب فارس به عنوان میزبان اجلاسیه نماز، گفت: به همین دلیل باید بخش پروررشی فعال‌تر برنامه ریزی کند.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری با تاکید بر لزوم انتصاب مدیرانی که رویکرد و منش پرورشی و فرهنگی داشته باشند، گفت: حرکت و نقش آفرینی صحیح و در تراز انقلاب را یکی از اصول انتخاب مدیران قرار گیرد و همچنین از سلایق و نظرات سیاسی دوری شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت و فرصت ها، گفت: بخش تربیت بدنی با برگزاری موفق چندین رویداد کشوری نشان داد که با اراده و پشتکار می توان رویدادهای دیگری را اجرایی کرد.

عسکری با بیان اینکه هر یک از مسئولان آموزش و پرورش با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه خود فعالیت مناسب را طراحی و اجرا کند، از مدیران و معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش هر شهرستان خواست که با هدف حضور در جمع مردم و پاسخگویی به آنها، برنامه مسجدمحوری را در دستور کار قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس مدرسه را کانون تربیت محله دانست و گفت: هیئت دانش آموزی با رویکرد انقلابی و جهادی در مدارس فعال شود تا با فعالیت های علمی و نقش آفرینی در تصمیم گیری ها و همچنین معرفی چهره‌های شاخص علمی، ورزشی، دینی و .. هویت دینی و ملی دانش‌آموزان را رشد و توسعه دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: این نشست برای هم اندیشی و تبیین فعالیت ها و اهداف حوزه ی تربیت بدنی برای اجرای برنامه هایی متناسب با سندتحول بنیادین در سال تحصیلی پیش رو برگزار شده است.

سید کاظم حسینی افزود: در این نشست آموزش های لازم برای هماهنگی با اهداف وزارتخانه دراختیار معاونین تربیت بدنی قرار داده شد.

حسینی با اشاره به ساحت های سندتحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: باید به تمام ساحت ها بطور متوازن توجه شود که یکی از آن ها ساحت زیستی و بدنی است.

وی با اشاره به شعار مهر بانشاط افزود: برنامه ها بمنظور ایجاد شور و نشاط و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش آموزان برگزار خواهد شد چراکه کنترل وزن و داشتن تناسب اندام از شاخص های سلامتی   فرهنگی در هر کشور محسوب می شود.

معاون آموزش و پرورش استان فارس خاطر نشان کرد: طرح کوچ یا همان کنترل وزن و چاقی دانش اموزان با حضوری شدن مدارس اجرا خواهد شد.

حسینی با اشاره به ساماندهی نیروهای تربیت بدنی در همه ی ادارات استان گفت: با کمک دانشگاه فرهنگیان و مهارت آموزان ماده ۲۸ بدنبال جبران کمبود تعداد معلمان در دروس تربیت بدنی و مراقب سلامت هستیم.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46742

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.