• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

ایثارگری‌های مدافعان سلامت فارس مستند شود/تعدیل وضعیت شیوع کرونا در فارس

  • کد خبر : 46653
  • 12 شهریور 1401 - 20:17
ایثارگری‌های مدافعان سلامت فارس مستند شود/تعدیل وضعیت شیوع کرونا در فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که افتخارآفرینی و ایثارگری‌های مدافعان سلامت طی سال‌های شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ در استان فارس باید مستندسازی شود و این یکی از رسالت‌های دانشگاه در قبال نسل‌های امروز و آینده است.

سید وحید حسینی شنبه ۱۲ شهریور در جلسه ستاد مدیریت کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به خدمات قهرمانانه مدافعان سلامت استان در عرصه های مختلف بهداشتی، درمانی، پشتیبانی و اطلاع رسانی حوزه سلامت که نقش موثری در مدیریت هر چه بهتر این بحران به همراه داشت، افزود: این همراهی، دلسوزی و جانفشانی، بی شک نشان افتخاری است که برای همیشه تاریخ بر سینه مدیران و کارکنان حوزه سلامت دانشگاه خواهد درخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن سفرهای زائران اربعین حسینی، بر لزوم پیش بینی تمهیدات لازم برای حفظ سلامت زائران ایرانی و زائران غیرایرانی که مسیر سفر آنها از استان فارس می گذرد، تاکید و اضافه کرد که حفظ سلامت همه زائران و شرکت کنندگان در این رویداد معنوی، از اولویت‌های سیستم بهداشت و درمان فارس است.

حسینی با بیان اینکه از مجموعه سلامت فارس نیز تیم های پزشکی و پیراپزشکی گسترده در این آئین حضور یافته و حامی سلامت زائران حسینی هستند، از شرکت کنندگان خواست تا نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون خود پیش از شرکت در این برنامه اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در فارس و با بیان اینکه هم اکنون سروستان تنها شهر مواجه با وضعیت قرمز کرونا در فارس است، گفت: براساس نقشه رنگبندی شیوع کرونای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، وضعیت ۶ شهرستان ممسنی، سرچهان، اقلید، زرقان، اوز و خنج نارنجی بوده و ۳۰ شهرستان استان فارس از جمله شیراز، با وضعیت زرد روبرو است.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به نزدیک بودن فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از خانواده ها خواست تا نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود و افزایش ایمنی آنان اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون استان در نوبت سوم واکسن پنجاه درصد و در نوبت یادآور نیز حدود چهار درصد جمعیت هدف است، از مردم استان فارس خواست تا پیش از آغاز فصل سرما، با دریافت به موقع واکسن کرونا ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گفت: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۹۷ صدم درصد در نوبت اول، ۸۸ و پنج صدم درصد در نوبت دوم، ۵۰ و یک صدم درصد در نوبت سوم و ۳ و ۹ دهم درصد در نوبت یادآور رسیده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46653

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.