• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیر عامل شرکت گاز فارس خبر داد:

گازرسانی به ۸۶ شهر و روستای فارس در هفته دولت

  • کد خبر : 46243
  • 08 شهریور 1401 - 21:15
گازرسانی به ۸۶ شهر و روستای فارس در هفته دولت
میدان شاهی گفت: در هفته دولت سال جاری ۲ شهر، ۸۴ روستا و ۳۵۰ طرح صنعتی عمده و جزء استان فارس با اعتبار یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان گازرسانی شدند.

به گزارش سحاب پرس، «علی اکبر میدان شاهی»، امروز (سه شنبه ۸ شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش رسانه در معرفی خدمات نظام یک نقش کلیدی است، چرا که دشمن سعی می کند دستاوردهای نظام اسلامی را با استفاده از رسانه های خود را کمرنگ کند، گفت: رسانه ها در امر اطلاع رسانی و معرفی خدمات نظام فعال عمل می کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه شرکت گاز به عنوان محور پیشران توسعه اقتصادی استان عمل می کند، افزود: در نظر داریم ۸۰۰ صنعت در سطح فارس گاز رسانی کنیم و ۸۵۳ در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد مساحت کشور به استان فارس اختصاص دارد، اظهار کرد: گاز می تواند به عنوان سوخت پاک موتور اقتصادی را به حرکت درآورد.

میدان شاهی با اشاره به اینکه نقاط تهدید و قوت استان را شناسایی کردیم که مراکز علمی دانشگاهی، وجود مراکز فولاد و سیمان و همچنین خطوط مختلف گاز که از فارس عبور می کند، جز نقاط قوت و کمبود آب جز نقاط منفی استان است، اضافه کرد: با توجه به نقاط تهدید و فرصت استان و با توجه به فعالیت های شرکت گاز و ماموریت های این شرکت، چشم انداز این شرکت در افق ۱۴۰۳ را ایجاد کردیم که برنامه های مختلفی مشخص کرده و اهداف استراتژیک شرکت گاز فارس را مهیا کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۶ شهر گازرسانی نشده بود و در هفته دولت ۲ شهر گازرسانی شد، افزود: ۱۴۳ روستا بالای ۲۰ خانوار در دست برنامه داریم و در هفته دولت سال جاری ۲ شهر، ۸۴ روستا و ۳۵۰ طرح صنعتی عمده و جزء استان فارس را با اعتبار یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان گازرسانی کردیم که جایگزین ۳۸ میلیون لیتر سوخت مایع و باعث اشتغالزایی حدود هشت هزار نفر شد.

میدان شاهی گفت: در این هفته آغاز عملیات گازرسانی ۸۸ روستای و ۴۵۰ صنعت با اعتبار یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان هزینه انجام شد.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با یادآوری این مطلب که در هفته دولت میزان شبکه گذاری یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر و تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب نصب شده است و ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار از آن بهره مند شده اند، گفت: میزان شبکه گذاری ۷۵۰ کیلومتر و خانوار های تحت پوشش ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار هستند که آغاز عملیات گازرسانی برای مناطق آنان آغاز شده است.

میدان شاهی با اشاره به اینکه تا میانه سال ۱۴۰۲ شهرها و روستاهای استان فارس به صددرصد گازرسانی می رسند، افزود: ضریب بهره مندی شهری ۹۹ و چهار دهم درصد و ضریب بهره مندی روستایی ۹۳ و هشت دهم درصد است و ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار سرانه گازرسانی بالا دارند که نیاز است مجوز خاص آن از شرکت ملی گاز ایران تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است مسئله گازرسانی به روستاها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که می تواند روستا را احیا کند و باعث مهاجرت معکوس شود، افزود: باید صرفه جویی در دستور کار قرار گیرد، مصرف مردم ما به اندازه کل اروپا هست و مردم فارس هم که همواره الگو بوده اند می توانند با صرفه جویی در این راه هم الگو باشند چرا که کشور با صادرات گاز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

میدان شاهی با اشاره به اینکه موتورخانه های خانگی و مراکز دولتی را به شکل رایگان بهینه سازی می شود، افزود: مردم می توانند برای ثبت موتور خانه جهت بهینه سازی به سامانه www.nigc.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۲۶ موتورخانه شناسایی شده، تنها ۳۶۰ مشترک ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: هزینه لوله کشی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هم با حمایت خیرین پرداخت می شود و برای این عزیزان لوله کشی گاز هم انجام می شود.

میدان شاهی با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات بحث صنعت بود و از برخی دستگاه های قضایی گلایه مند هستم و صنایعی که درآمد ارزی دارند کمترین پرداختی را دارند و حمایت هم می شوند، افزود: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۲ شهر «عمادشهر» و «جویم»، ۱۰۶ روستا و ۴۵۰ صنعت گازرسانی شدند و ۶۶ هزار و ۵۲۰ مشترک اشتراک پذیری انجام و ۲۶ هزار و پنج علمک انشعاب نصب و همچنین یک هزار و ۹۵۶ کیلومتر شبکه گذاری شد.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به شهر «خاش» استان سیستان و بلوچستان و کارخانه سیمان شهر به اتمام رسید، افزود: عملیات اجرایی شهرهای «میرجاوه»، «ریگ ملک»، «نوک آباد» و «ده رئیس» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و اجرای گازرسانی به شهر «اسماعیل آباد» و ۹۳ روستا با پیشرفت ۸۰ درصد با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و طراحی شبکه توزیع و تغذیه ۱۱ شهر و ۵۰ روستای دیگر این استان هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه ساختمان حدود ۱۲ سال است مسئله نظارت و تایید مسکن به عهده نظام مهندسی ساختمان و در حوزه CNG هم در حوزه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46243

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.