• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

بستری ۱۱۴ بیمار و فوت یک نفر براثر کرونا در فارس

  • کد خبر : 45303
  • 04 شهریور 1401 - 15:07
بستری ۱۱۴ بیمار و فوت یک نفر براثر کرونا در فارس
براساس اطلاعات آماری وضعیت شیوع کرونا در فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ بیمار جدید بستری شده‌اند و یک نفر براثر ابتلا به کرونا در این استان فوت کرده است.

براساس اطلاعات آماری اعلامی علوم پزشکی شیراز در مورد وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، با انجام دو میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۰۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع، ۶۵۵ هزار و ۸۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این آمار حاکیست که از بین کل بیماران شناسایی شده در استان فارس، ۶۴۴ هزار و ۳۰۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که با بستری ۱۱۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۷۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند.

این آمار نشان می‌دهد که از کل بیماران بستری به دلیل کرونا در بیمارستان‌های فارس، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

تاکنون مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۶۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۲۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۳۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۴۴ دُز نوبت سوم و ۱۱۵ هزار و ۱۸۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45303

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.