• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی،

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در همه فعالیتهای ابلاغی خود در سال ۱۴۰۰، صددرصد وظایف را به انجام رسانده است

  • کد خبر : 44829
  • 02 شهریور 1401 - 11:38
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در همه فعالیتهای ابلاغی خود در سال ۱۴۰۰، صددرصد وظایف را به انجام رسانده است
حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در همه فعاليتهاي ابلاغي خود در سال 1400، صددرصد وظايف را به انجام رسانده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی،

در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که روز شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱، در سالن توسعه واقع در ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی با حضور اعضای مجمع این شرکت، نمایندگان وزیر امور اقتصادی و دارائی، سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر دادگستری، تشکیل شد؛ حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بطور مشروح به بیان گزارش فعالیتهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پرداخت.

وی در جلسه مجمع عمومی شرکت ضمن بیان آمار و اطلاعات دقیقی از مجموعه فعالیتهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال مالی ۱۴۰۰، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، علیرغم چالشهای گوناگون از جمله عدم تأمین بهموقع ارز، تحریمهای ظالمانه و شیوع بیماری کرونا، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است. بهطوریکه در مجموع انواع نهادههای کشاورزی شامل انواع کودهای یارانهای، انواع بذور اصلاح شده و انواع سموم دفع آفات؛ از ۲۵۰۷۷۰۰ تن برنامه ابلاغی، مقدار ۲۲۸۲۶۱۰ تن معادل ۹۱ درصد برنامه ابلاغی، تأمین و تدارک گردید که از این مقدار ۲۱۲۰۳۷۷ تن آن؛ معادل ۸۵ درصد برنامه ابلاغی، توزیع و مصرف شد.

نکته قابل توجه این است که از مقدار کل کودهای کشاورزی تأمین شده در سال۱۴۰۰، مقدار ۱۹۸۲۸۰۲ تن کود اوره، (معادل ۱۰۴ درصد برنامه ابلاغی) علیرغم مشکلات مختلفی که در مسیر کار بود، تأمین گردید و بهعنوان یک رکورد به ثبت رسید.

رسولی، مجری طرح خودکفائی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه با تأکید بر توجه ویژه این شرکت به حمایت از تولید داخلی افزود: نکته مهم دیگر، استفاده از حداکثر ظرفیتهای داخلی تولید کود در کشور است که خوشبختانه این شرکت توانست، از مجموع ۲۲۷۵۴۱۶ تن انواع کود تأمین شده در سال ۱۴۰۰، مقدار ۲۱۲۷۶۸۶ تن معادل ۹۴ درصد را از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی تأمین نموده و پس از اطمینان از عدم وجود ظرفیت تأمین داخلی، مابقی را به میزان ۶ درصد از کل مقدار کود تأمین شده؛ از منابع خارجی و بهموقع وارد کشور کند.

در این بخش، حمید رسولی با برشمردن مشکلات جاری در زمینه واردات کودهای کشاورزی اعلام کرد: صددرصد کودهای وارداتی به شکل اعتباری و با مهلت پرداخت بطور متوسط دو ماهه تأمین شده است و به لطف خدا توانستیم تعهدات خارجی شرکت را بهموقع تسویه نمائیم و ضمناً هیچگونه وجهی بابت هزینه نقل و انتقالات مالی پرداختهای خارجی، به شرکت تحمیل نشده است.

حمید رسولی با اشاره به رکوردهای موفق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در زمینه تخلیه محمولات وارده در بنادر جنوبی گفت که در سال ۱۴۰۰ نیز این شرکت از محل پاداش دیسپچ بابت تخلیه کشتیهای حامل کودهای کشاورزی، مبالغ خوبی از شرکتهای کشتیرانی اخذ نموده و با توجه به اینکه کلیه محمولات در مهلت مقرر تخلیه شدهاند، حتی یک ریال نیز بهعنوان جریمه تأخیر در تخلیه کشتی، پرداخت نگردیده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تبیین نحوه تدارک کودهای کشاورزی از مرحله تأمین تا توزیع به کشاورزان گفت: از مجموع ۲۲۷۵۴۱۶  تن کود تدارک شده در سال ۱۴۰۰ مقدار ۱۷۴۴۵۱۵ تن بصورت مستقیم (از مبدا به کارگزار یا کشاورز) حمل و فروخته شده است.

حمید رسولی با اشاره به حضور مؤثر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در برنامههای کشت قراردادی گندم و برنج گفت: با توجه به توانمندیها و ظرفیتهای این شرکت در توزیع انواع نهادههای کشاورزی، تأمین و توزیع ۶۶۰ تن بذر انواع ارقام گندم، جو، برنج و سویا در سال ۱۴۰۰ به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ گردید که از این مقدار ۶۱۱ تن معادل ۹۳ درصد تأمین و بهطور کامل به فروش رسید.

وی در خصوص وضعیت برنامه تأمین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز گفت: مجموع برنامه ابلاغی انواع کودهای یارانهای در سال ۱۴۰۱ بالغبر ۳۳۳۹۰۰۰ تن میباشد که شامل ۲۲۱۹۰۰۰ تن کودهای ازته، ۸۲۰۰۰۰ تن کودهای فسفاته و ۳۰۰۰۰۰ تن کودهای پتاسه میباشد که صد در صد آن تدارک و حدود مقدار ۱۸۶۰۰۰۰ تن آن تأمین شده است که از مقدار تأمین شده، ۱۲۵۰۸۱۲ تن به استانها تحویل شده است.

علاوهبر این در حال حاضر شرکت دارای بیش از ۶۱۰۰۰۰ تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای یارانهای نیز میباشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44829

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.