• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس علوم پزشکی شیراز؛

شهرهای قرمز فارس ۲ برابر شد/شیوع کرونا متوقف نشده است

  • کد خبر : 44452
  • 29 مرداد 1401 - 16:48
شهرهای قرمز فارس ۲ برابر شد/شیوع کرونا متوقف نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر لزوم جدی گرفتن همه دستورالعمل‌های ویژه شرایط شیوع کرونا، از افزایش تعداد شهرهای قرمز استان فارس از ۲ شهر به چهار شهر خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی شنبه ۲۹ مرداد در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آخرین اطلاعات اعلامی، هم اکنون ۱۶ شهرستان فارس، از جمله شیراز که هفته گذشته در وضعیت زرد بود، به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داده یعنی تعداد موارد ابتلا و بستری در آنها افزایش داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۶ شهرستان استان فارس با وضعیت زرد کرونایی مواجه است، گفت: در میان شهرستان‌های استان فارس تنها لامرد با وضعیت آبی مواجه است.

او با بیان اینکه بر اساس اعلام جدید وضعیت شیوع کرونا در فارس، شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز استان فارس از دو به چهار مورد و افزایش شهرهای نارنجی از ۱۲ به ۱۶ مورد هستیم، گفت: سرچهان، پاسارگاد، اوز و خنج شهرهای قرمز کرونایی استان فارس است.

حسینی با تاکید بر اینکه همچنان با روند افزایشی در موج هفتم شیوع کرونا روبرو هستیم، از همه شهروندان به ویژه افراد سالمند و دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای، درخواست کرد تا در شرایط کنونی نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌ها، حساس باشند.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین بر ضرورت گسترش پوشش واکسیناسیون به عنوان سد دفاعی در برابر این بیماری تاکید و اضافه کرد: افرادی که ۶ ماه از دز پیشین واکسن آنان گذشته لازم است برای تکمیل برنامه واکسیناسیون خود و دریافت دز جدید واکسن اقدام کنند.

او تقویت ایمنی فرد و جامعه در برابر کرونا را نتیجه مهم واکسیناسیون دانست که در شرایط کنونی یک ضرورت محسوب می شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر کارشناسان سلامت دانشگاه در پایگاه‌های واکسیناسیون استان بر اساس برنامه اعلام شده، آماده پذیرش مراجعان هستند و از مردم دعوت می‌شود در اسرع وقت در این زمینه اقدام کنند.

حسینی همچنین افزایش پایبندی نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی را یک اصل مهم سلامت در دوران کرونا عنوان کرد که در هنگام اوج گیری بیماری، از اهمیت ویژه تری برخوردار است و افزود: افزایش آمارهای ابتلا و بستری کرونا در استان نشان می‌دهد که پایبندی تمام افراد جامعه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری و قطع زنجیره‌های انتقال آن، مهم ترین راهکار عبور از موج کنونی بیماری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44452

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.