• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 43689
  • 24 مرداد 1401 - 18:12
اخبار پلیس فارس – ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱

ریش‌تراش‌های قاچاق قبل از ورود به بازار کشف شد جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارکنان یگان تکاوری کامیون حامل ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف شد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “فیروزآباد-شیراز” به یک دستگاه […]

ریش‌تراش‌های قاچاق قبل از ورود به بازار کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارکنان یگان تکاوری کامیون حامل ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “فیروزآباد-شیراز” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی  افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲ هزار و ۴۹۷ دستگاه ریش‌تراش خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

 

پرونده اراذل و اوباش سابقه‌دار در “سپیدان” بسته شد

فرمانده انتظامی “سپیدان” گفت: اراذل و اوباشی که روز گذشته یکی از کارکنان این فرماندهی را مجروح کرد دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای دستور مرجع قضائی مبنی بر حضور فردی اراذل و اوباش به اتهام (ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، مشارکت در آدم ربایی، مشارکت در سرقت مسلحانه، اخاذی، شرارت و …) در شهرستان سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی وی در دستور کار پلیس قرار گفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” گفت: ماموران پس از ورود به مخفیگاه متهم، لحظه‌ای که قصد دستگیری آن داشتند ناگهان وی با یک قبضه قمه به سمت آنان حمله و یکی از کارکنان انتظامی را از ناحیه دست مجروح کرد.

سرهنگ “فداکار” با بیان اینکه ماموران باز هم وی را دعوت به آرامش و نامبرده هیچ اعتنایی به هشدارهای پلیس نمی‌کرد و به سمت دیگر کارکنان نیز حمله‌ور می‌شد، گفت: کارکنان انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح فرد اراذل و اوباش را از ناحیه پا مجروح و وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر دو مجروح به بیمارستان اعزام و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است، گفت: در سوابق این اراذل و اوباش جرایمی از قبیل ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، مشارکت در آدم ربایی، مشارکت در سرقت مسلحانه، اخاذی، شرارت و … به چشم می‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: برخورد قاطع و قانونی با اراذل و اوباش در دستور کار این فرماندهی است و شهروندان در صورت مشاهده اینگونه افراد سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

 

 

برخورد کامیون با سواری پراید حاثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد کامیون با سواری پراید در محور مواصلاتی “فیروزآباد”، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “فیروزآباد” اعلام و ماموران سریعا به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۴ سرنشین با یک دستگاه کامیون به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان پراید فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده سواری اعلام کردند.

 

 

 

۱۵۰ شاکی در پرونده کلاهبردار

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از ۱۵۰ شهروند با شگرد استخدام و کاریابی کلاهبردارى کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “امیر‌حسین سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: خانمی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین استخدام و کاریابی داشت که پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت در یکی از سایت‌های فضای مجازی، به یک آگهی تحت عنوان “کاریابی و استخدام در شرکت” برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام و تهیه لباس فرم از من درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه تا کنون به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام سایبری تصریح کرد: فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان استخدام می‌کردند.

وی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

 

 

 

 

 

 

 

دستبند  پلیس “مهر” بر دستان سارق موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “مهر” از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “گله‌دار” حین گشت‌زنی‌های هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از استان بوشهر دارد.

فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه راکب پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن رعایت هشدارهای پلیس در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

توصیه‌های رئیس پلیس فسا جهت پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” با توجه به تعطیلات و مسافرت‌های تابستانی، توصیه‌هایی در راستای پیشگیری از سرقت منزل به اقشار مردم نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” از شهروندان خواست توصیه‌های ذیل در راستای پیشگیری از سرقت منزل را مد نظر قرار دهند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

۱-در هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه تمام درب‌های خانه اعم از درب ورودی و اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

۲-استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت موثر است که به محض باز شدن درب و یا پنجره ها با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه ها شود.

۳-پول و طلاجات خود را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.

۴-سارقین زمان سرقت را از نیمه‌های شب به طول روز، بعد از ظهر و اوایل شب تغییر داده‌اند؛در این اوقات رعایت اصول ایمنی را فراموش نکنید.

۵-در زمان خروج از منزل با استفاده از لامپ های تایمر دار سارقان را گمراه کنید.

۶-هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودروهای غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می‌باشند شماره پلاک آنها را یادداشت کنید و سعی کنید پس از طی مسافتی جهت حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

۷-وسایط نقلیه حتی در حیاط منزل و داخل پارکینگ نیز قفل نموده و دقت کنید که کلید و سوئیچ را در پارکینگ و حیاط جا نگذارید.

۸-از شگرد برخی از باندهای سارق این است که به درب منزل افراد مراجعه می کنند؛ اگر اهالی منزل درب را گشودند مشخصاتی را برای پاک کردن رد، بیان کرده و می روند و اگر کسی در منزل نبود آن خانه را طعمه سرقت قرار می دهند. پس به تردد افراد مشکوک و یا خودروهای غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو افراد غریبه را به ۱۱۰ گزارش دهید.

۹-احیاء فرهنگ “همسایه بانی” نیز از راهکارهای مهم در پیشگیری از سرقت است که حس مسئولیت‌پذیری در برابر همسایگان و اهالی محل، موجب ارتقاء احساس امنیت و کاهش فرصت برای سارقان خواهد بود.

 

 

 

 

 

دیدار فرمانده انتظامی لارستان با فرماندار شهرستان “جویم”

فرمانده انتظامی  لارستان با فرماندار شهرستان جویم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محمد یوسفی” در این دیدار با اشاره به تلاش پلیس در پاسگاه‌ها و بخش‌های انتظامی در کاهش جرائم در ۵ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، خواستار تعامل و همکاری بیشتر میان فرمانداری و مجموعه انتظامی در شهر جویم شد.

در ادامه فرماندار شهرجویم آقای “اکبرنژاد” گفت: حقیقتا در حوزه امنیت پایدار همه ما مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های عزیزان سبزپوش فراجا هستیم

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانده و کارکنان انتظامی در راستای تأمین امنیت و برقراری نظم و انضباط، عملکرد پلیس را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بر همراهی و همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها با پلیس تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43689

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.