• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4
رییس سازمان صمت فارس در بازدید از کارگاه تولید فرش دستباف در فیروز آباد مطرح کرد؛

ضرورت بستر سازی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های فرش دستباف استان فارس به بازارهای داخلی و خارجی

  • کد خبر : 43538
  • 23 مرداد 1401 - 20:35
ضرورت بستر سازی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های فرش دستباف استان فارس به بازارهای داخلی و خارجی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از ضرورت بستر سازی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های فرش دستباف استان فارس به بازارهای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به اتفاق معاونین وتعدادی از کارشناسان این حوزه از کارگاه  فرش دستباف و هنر دست، خانم عشرت بهمن نژاداز ایل قشقایی ‌در جایدشت شهرستان فیروز آباد بازدید ضمن آشنایی با توانمندی، ظرفیت و پتانسیل مجموعه فعالیت های این هنرمند درچرخه ی تولید فرش دستباف نیز مسایل و مشکلات را بررسی همچنین جهت مرتفع شدن مشکلات، راهکار و تصمیمات اجرایی اتخاذ نمود.

وی با بیان اینکه این هنرمند بنام فرش دستباف استان ناکنون علاوه برثبت تعداد ۸ گره قالی ، فرشهای هنری، کم نظیری از حیث طرح ، نقشه و کیفیت تولید نموده اند، گفت:ضرورت دارد؛ با هم افزایی سایر دستگاهها شرایطی فراهم گردد تا بستر لازم جهت ایجاد فضای مناسب تولید و آموزش برای اشتغالزایی بیشتر این هنر صنعت صورت پذیرد.
حمید رضا ایزدی با تاکید بر ارتقاء توان تولید و برند سازی در تولید فرش دستباف در استان فارس اظهار داشت : ضروری است ، جهت ایجاد ثبات، تقویت تولید، توسعه صادرات  این کالای ملی و حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی فرش دستباف فارس به نام استان برند سازی و نشان تجاری به نام فرش استان ثبت گردد.
ایزدی اضافه کرد: هنر صنعت فرش دستباف یکی از فعالیت های اشتغالزا با سرمایه و هزینه کرد پایین نسبت به دیگر مشاغل و صنایع  می باشد که در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال  جوانان ، بانوان خانه دار به ویژه در روستاها موثر است.
وی با اشاره به ارز آوری بالای فرش دستباف و اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات فرش دستباف فارس جنبه صادراتی داردبیان داشت: استان پهناور فارس ظرفیت بزرگی در حوزه فرش دستباف دارد به نحوی که مرغوبترین و با کیفیت ترین فرش دستباف در طرح ها و نقشه های مختلف توسط بافندگان استان تهیه، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می گردد.
رییس سازمان صمت فارس تصریح کرد: حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر صنعت چند هزار ساله فرش دستباف فارس به عنوان میراث فرهنگی ماندگار این استان در طرح ها و نقش های متعدد و رنگ های طبیعی از جمله مزیتهای مهم این هنر صنعت می باشد.
گفتنی است: شهرستان فیروزآباد بالاخص روستای جایدشت یکی از مهم‌ترین مراکزتولید فرشهای دستباف نفیس در استان و کشور است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43538

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.