• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
امام جمعه شیراز؛

استقبال از کاروان اربعین سایر کشورها در فارس مطلوب باشد

  • کد خبر : 43326
  • 22 مرداد 1401 - 12:00
استقبال از کاروان اربعین سایر کشورها در فارس مطلوب باشد
نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار استقبال مطلوب از کاروان اربعین سایر کشورها که در مسیر حرکت خود از فارس و شیراز عبور می‌کنند و بدرقه شایسته آنها شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۲۲ مرداد در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع حماسه برگزار شد، تاکید کرد: زیارت اربعین امسال باید باشکوه تر و پر تاثیر از سال‌های قبل برگزار شود.

او با بیان اینکه این کار ابعاد مختلفی دارد که در ستاد اربعین فارس پیگیری شده است، افزود: بخشی از کار این ستاد، فرهنگی است که بعثه مقام معظم رهبری در کشور به عهده دارند و در استان هم حج و زیارت فارس پیگیری می‌کند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: گستره کار اربعین و امام حسین(ع) به گونه‌ای‌ست که نمی‌توانیم بگوییم اگر این کار انجام شده کافی است، هر کاری در برابر امام حسین(ع)، ناقابل و ناقص خواهد بود.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه اینکه دل مردم به سمت حرکت عظیم اربعینی می‌رود و جمعیتی میلیونی مدیریت می‌شود، تنها یک علت و عامل دارد و آن اینکه؛ این زیارت ندای فطرت است، گفت: اگر از مسیر فطرت فاصله بگیریم، خدمتی به مسیر اربعین نخواهیم کرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر مبلغان از چارچوب خارج شوند، مسلما در خدمت فرهنگ عاشورا و انقلاب نخواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: وقتی ٢٠ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حضور پیدا می‌کنند، به نوعی کار برای مبلغان، مبلغات و مواکب که در مقام میهمانداری هستند، سنگین می‌شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: قبل از ایام کرونا که خدمت کاروان‌ها می‌رسیدیم، چند کاروان از هند و پاکستان داشتیم که در شیراز اسکان موقت داشتند و آستان مطهر شاهچراغ(ع) را زیارت می‌کردند، لذا امسال هم باید یک استقبال مطلوب و محترمانه از کاروان اربعین از کشورهای دیگر در ورودی و خروجی فارس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43326

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.