• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۹ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 43059
  • 09 مرداد 1401 - 20:14
اخبار پلیس فارس – ۹ مردادماه ۱۴۰۱

دیدار رئیس کل دادگستری فارس با سردار حبیبی صبح امروز نشست قضائی رئیس کل دادگستری فارس و معاونین با فرمانده انتظامی استان در سالن ولایت ستاد فرماندهی فارس برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین “سیدکاظم موسوی” ضمن تسلیت سرور و سالار شهیدان، بیان کرد: مسیر و هدف این […]

دیدار رئیس کل دادگستری فارس با سردار حبیبی

صبح امروز نشست قضائی رئیس کل دادگستری فارس و معاونین با فرمانده انتظامی استان در سالن ولایت ستاد فرماندهی فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین “سیدکاظم موسوی” ضمن تسلیت سرور و سالار شهیدان، بیان کرد: مسیر و هدف این مجموعه با نیروی انتظامی یکی است؛ چون دستگیری و مجازات مجرمان علی‌الخصوص متهمان متواری باعث کاهش جرائم در جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین در پیشگیری از جرم و همچنین ارسال پرونده‌های قضائی به دادسرا، خاطر نشان کرد: با اقدامات ویژه این دو دستگاه، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد در سایه تعامل خوب این دو مجموعه و همچنین همکاری مردم با خادمان خود است.

در ادامه فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تمام توان و تلاش این مجموعه کشف جرم، دستگیری مجرمین و تحویل آنها به مراجع قضائی است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” ضمن تقدیر از حمایت‌های مستمر رئیس کل دادگستری از مجموعه انتظامی، تعاملات بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی را مثبت ارزیابی نمود و آن را فرصتی مناسب برای برقراری بیشتر امنیت اجتماعی دانست.

در پایان این جلسه سردار “حبیبی” با تقدیم هدایا به رئیس کل دادگستری و معاونین از تلاش‌های مجموعه دستگاه قضائی و همکاری بیش از پیش با پلیس فارس تقدیر و تشکر کرد.

 

 

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با کارکنان در سامانه ۱۴۷

سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با حضور در سامانه ۱۴۷ با تعدادی از کارکنان انتظامی دیدار و دستورات لازم در جهت رفع مشکلات آن ها را صادر کرد.

 

 

کشف گندم احتکار در “رستم”

فرمانده انتظامی “رستم” از کشف ۱۱۰ تن گندم احتکار در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی رستم با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار گندم در انباری در یکی از خیابان‌های این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۱۰ تن گندم که احتکار شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “رستم” با بیان اینکه کارشناسان ارزش گندم‌های احتکار را ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: مالک انبار شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا خواهد شد.

 

 

 

 

کشف محموله قاچاق خوراک طیور

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف محموله قاچاق خوراک طیور به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴ هزار لیتر مواد افزودنی خوراک طیور خارجی قاچاق و فاقد مدارک و مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی “خرامه” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “کریمی” به شهروندان توصیه کرد تا همواره به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق، از خرید و استفاده از کالاهای خارجی خودداری کرده و موارد مشکوک را نیز به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

 

کلاهبرداری ۳ میلیاردی با شگرد تور‌های مسافرتی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل کلاهبردارى از گردشگران با شگرد درج آگهى دروغین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از فردی ناشناس از طریق درج آگهی تورهای مسافرتی، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک آگهی تحت عنوان “تورهای داخلی و خارجی با تخفیف‌های شگفت انگیز” برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ ۵۳ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه واریز و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر مورد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۹ شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

 

 

 

 

سارق سابقه‌دار روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی “فسا” از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۷ فقره انواع سرقت در بخش نوبندگان آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر سرقت از محصولات کشاورزی در یکی از محلات بخش نوبندگان، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی، افسران پلیس موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند که در تحقیقات اولیه، متهم به سرقت از محصولات کشاورزی شاکی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی “فسا” افزود: با دستور مقام قضائی محل سکونت متهم مورد بازرسی قرار گرفت و یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از شهرستان اقلید کشف و جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت احشام، داخل خودرو و تجهیزات باغ اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

 

 

 

 

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۳۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر، بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۸نفر از سارقان و مجرمان سابقه دار دستگیر و ۳۳ فقره انواع سرقت از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه دستگیری ۱۱ نفر از خرده فروشان مواد مخدر و توقیف ۴۶ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود، از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

توقیف پژو با ۳۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” از کشف ۳۷ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری پژو خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۷ کیلوگرم تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43059

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.