• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5
مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری کشور؛

مطالبه‌گری اولویت بسیج مهندسین باشد/برگزاری یادواره‌ استانی شهدای مهندس

  • کد خبر : 42520
  • 18 مرداد 1401 - 16:51
مطالبه‌گری اولویت بسیج مهندسین باشد/برگزاری یادواره‌ استانی شهدای مهندس
مسئول سازمان بسیج عمران و معماری کشور با اشاره به اهمیت تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی در سطح استان‌ها، خواستار توجه به مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی، به عنوان یک اولویت‌های این سازمان در استان‌ها شد.

محسن قنادزاده سه‌شنبه ۱۸ مرداد در جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس بر چابک بودن هیئت اندیشه‌ورز تاکید و اضافه کرد: ترکیب این هیئت باید از بدنه دانشگاهی، علمی و اجرایی استان در کنار مدیران دستگاه‌های متولی باشد و وجود افراد متخصص در حوزه اجتماعی و فرهنگی در کنار متخصصین حوزه عمران و معماری از ضروریات هیئت اندیشه‌ورز است.

او با یادآوری اینکه ترکیب برخی کارگروه‌ها و اضافه شدن کارگروه محیط زیست به کارگروه آب در اولویت تصمیمات کشوری هیئت اندیشه‌ورز است که در اولین فرصت به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد؛ گفت: مطالبات کارگروه‌ها باید اولویت‌بندی شده و از دستگاه‌های اجرایی استان مطالبه و منتج به نتیجه شود.

قنادزاده اضافه کرد: کارگروه‌های استانی می‌توانند از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی ملی هم برای پیگیری مسائل و مطالبات استان فارس با دسته‌بندی مطالعات احصاء شده استفاده کنند.

او با تأکید بر نگاه تحولی در مدیریت جدید سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اظهار کرد: این نگاه تحولی با توجه به تدوین استراتژی سازمان به بررسی وضع موجود و تدوین برنامه‌هایی جهت رسیدن به وضع مطلوب امکان‌پذیر است.

اولویت‌بندی مشکلات روستاها در طرح عمران روستا از دیگر مواردی بود که مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور به آن اشاره کرد.

قنادزاده گفت: تلاش برای اینکه در هر استان، روستایی به نام روستای الگو و نمونه‌ ایرانی اسلامی در نظر گرفته شده و حل تمام مشکلات روستا در عرصه‌های مختلف زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی، بهداشت و سلامت و اشتغال و معیشتی را در دستور کار قرار دهد از اولویت‌های اصلی برای برنامه‌ریزی سازمان بسیج عمران و معماری است.

او عنوان کرد: استفاده از سرمایه علمی و دانش بنیانی هر استان که در دانشگاه‌ها و مراکز مرتبط با عمران و معماری وجود دارد برای ارتقای سطح دانش و استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های دانشی فارس، در برنامه‌ریزی‌های استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری کشور ادامه داد: باید بنیه علمی مهندسین را تقویت کرد و از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برای برنامه‌های راهبردی استان به نحو احسن استفاده شود.

قنادزاده تاکید کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و مطالبه‌گری از این دستگاه‌ها با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این کارگروه‌های تخصصی احصاء می‌شود، به ویژه توجه به کارگروه‌های تخصصی شهرستان‌ها و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی آنها، باید از دیگر اولویت‌های مطالعه شده این سازمان در استان باشد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری کشور همچنین تاکید کرد که برگزاری یادواره شهدای مهندس در استان‌ها در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای مهندس در سال ۱۴۰۳ مورد توجه باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=42520

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.