• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

تغذیه با شیر مادر بهترین سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت جامعه است

  • کد خبر : 41375
  • 12 مرداد 1401 - 17:53
تغذیه با شیر مادر بهترین سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت جامعه است
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهمیت ترویج هرچه بیشتر تغذیه کودکان با شیر مادر، تاکید کرد که این اقدام بهترین سرمایه‌گذاری در زمینه تامین سلامت جامعه جهانی است.

عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در ایام هفته جهانی شیر مادر، گفت: کودکان ارزشمندترین دارایی انسان و سرمایه های هر کشور محسوب می شوند و برخورداری آنان از شرایطی که بتوانند در تمام مراحل زندگی توان بالقوه خود را به توان بالفعل تبدیل کنند، حقی طبیعی و لازمه توسعه پایدار است.

همتی با بیان اینکه آغوش گرم و پُر محبت و تغذیه با شیر مادر نخستین گام برای مراقبت از کودک و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تکامل جسمی، روانی و عاطفی کودک است، افزود: این یک حق برای مادر و کودک محسوب می شود؛ شیر مادر به عنوان اکسیری بی نظیر و بدون جانشین برای تغذیه شیرخواران در جهان شناخته شده است که حتی در سلامت مادران نیز نقش مهمی ایفا می کند.

او با بیان اینکه یکم تا هفتم آگوست مصادف با دهم تا شانزدهم مرداد به نام هفته جهانی شیر مادر نامگذاری شده و در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود، تاکید کرد: هدف از نامگذاری این هفته تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود با شیر، این موهبت الهی است و هفته جهانی تغذیه با شیر مادر فرصتی برای خانواده ها و مردم است تا از مزایای تغذیه زودهنگام و انحصاری با شیر مادر بیشتر آگاه شوند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اهمیت تغذیه با شیر مادر از نظر داشتن موارد پروتئینی و ویتامینی بسیار بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده و در بسیاری از روایت های دین اسلام و متون فقهی، مدت آن حدود دو سال عنوان شده است.

همتی با تاکید بر اینکه تغذیه با شیر مادر زیربنای سلامت و بقای زنان و کودکان و پایه و اساس توسعه و آینده کشور است، گفت: هفته جهانی شیر مادر  در سال ۲۰۲۲ میلادی با شعار «قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر؛ آموزش و حمایت»، بر آموزش مادران شیرده تاکید دارد و می توان گفت حمایت از مادر در برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر، امری حیاتی برای یک جهان پایدارتر است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسعه ارتباطات در عصر جدید را توصیه و رویکرد شعار امسال برای این هفته دانست که از طریق هر کانال ارتباطی ممکن، آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی تمام مردم در خصوص اهمیت ترویج تغذیه با شیر مادر و مزایایی که برای مادر و نوزاد دارد، به اشتراک گذاشته شود.

او دستیابی به اهداف جهانی تغذیه با شیر مادر در سال ۲۰۲۲ میلادی از طریق توانمندسازی و افزایش ظرفیت همه افراد موثر در حیطه بهداشت و درمان و جامعه پیگیری می شود و گفت: از جمله این افراد موثر می توان به مشاوران شیردهی، گروه های حامی تغذیه با شیر مادر، کارکنان بهداشتی، ماماهای همراه و محلی، پزشکان، ماماها، پرستاران، متخصصان زنان، کودکان و تغذیه، روحاناون، دانشگاهیان، خانواده، رسانه، جوانان و سیاستگذاران و مدیران در سیستم های سلامت بهداشت و درمان اشاره کرد؛ در همین زمینه لازم است دولت و تصمیم گیرندگان نسبت به سرمایه گذاری در آموزش، پشتیبانی و حمایت برای تغذیه با شیر مادر اقدام کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: همه با هم می توانیم از تغذیه با شیر مادر به عنوان بخشی مهمی از تغذیه خوب، امنیت غذایی و کاهش فقر دفاع کنیم و یادمان باشد که تغذیه با شیر مادر یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در سلامت جهانی به شمار می رود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41375

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.