• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا؛

پخت و توزیع بیش از ۵ هزار دست غذای گرم در مناطق محروم فسا

  • کد خبر : 41366
  • 13 مرداد 1401 - 14:51
پخت و توزیع بیش از ۵ هزار دست غذای گرم در مناطق محروم فسا
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا گفت: پخت و توزیع بیش از پنج هزار پرس غذای گرم در مجالس روضه و عزاداری اهل بیت(ع) در مناطق محروم شهرستان فسا، از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا در دهه اول محرم است.

مهدی میری با بیان اینکه در شهرستان فسا تعداد ۲۰ بقعه متبرکه در راستای تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا میزبان اجرای طرح بصیرت عاشورایی است ادامه داد: طرح بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم و صفر از هشتم مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان ماه صفر در سطح امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا بیان کرد: در طول برقراری این طرح، ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم اجرا و همچنین نیت‌های واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه دنبال می‌شود.

میری بیان کرد: در جریان این طرح، بخش اعزام مبلغ سازمان اوقاف نیز با اعزام هشت مبلغ از قم نقش‌آفرینی دارد که این مبلغ‌ها در سطح شهرستان به ویژه در روستاها، بخش‌ها و مناطق محروم اقدامات تبلیغی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی در راستای طرح بصیرت عاشورایی و در راستای حمایت از هیأت‌های مذهبی شهرستان دنبال می‌شود گفت:  هیأت‌هایی که در سامانه طوبی و بیرق سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده و دارای مجوز هستند طی تفاهم‌نامه‌ای توسط سازمان تبلیغات و شورای هیات های  مذهبی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی می‌شوند و از محل موقوفات حواله‌هایی برای خرید ارزاق به این هیأت‌ها تعلق می‌گیرد تا در محافل حسینی استفاده کنند.

میری با اشاره به اجرای برنامه شیرخوارگان حسینی و  برنامه حرم تا حرم در دهه اول ماه محرم در شهرستان فسا، عنوان کرد: طرح احلی من العسل  هم از دیگر برنامه‌های این دهه است که در قالب همایش نوجوانان حسینی پنج شنبه ۱۳ مرداد مصادف با ۶ محرم با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهر اجرا می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41366

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.