• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

قلب نوجوان ۱۵ ساله از جهرم به پرواز در آمد

  • کد خبر : 41096
  • 10 مرداد 1401 - 18:26
قلب نوجوان ۱۵ ساله از جهرم به پرواز در آمد
مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: با رضایت خانواده مرحوم تسنیم یزدان‌پناه اعضای بدن این نوجوان به بیماران نیازمند ‍‍‍پیوند، اهدا شد.

عباس قیومی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، تسنیم یزدان‌پناه، دختر نوجوان ۱۵ ساله از روستای احمد محمودی شهرستان لارستان بر اثر تصادف دچار ضربه مغزی شد و به بیمارستان پیمانیه جهرم انتقال یافت.

وی بیان کرد: این نوجوان لارستانی توسط تیم جراحی بیمارستان پیمانیه، تحت ۲ عمل جراحی مغز قرار گرفت و با وجود تلاش های زیاد تیم درمان، این دختر نوجوان به کما رفت و متاسفانه دچار مرگ مغزی شد.
وی، درگذشت این نوجوان تازه درگذشته به خانواده داغدارش تسلیت گفت و ادامه داد: با رضایت خانواده وی، دوشنبه دهم مردادماه ۱۴۰۱، قلب تسنیم یزدان‌پناه جهت پیوند، توسط بالگرد جهرم به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با اشاره به نگهداشت و مراقبت‌های ویژه این بیمار در بخش آی سی یو پیمانیه جهرم به خبرنگار ایرنا گفت: با رضایت خانواده، “تسنیم” برای برداشت اعضا به اتاق عمل پیمانیه منتقل شد و تحت عمل برداشت عضو قرار گرفت.
سهیلا سامانی افزود: برداشت قلب این فرشته نوجوان به دلیل حساسیت زیاد، زو تر از دیگر اعضا، توسط دکتر شفیعی جراح قلب اعزامی از شیراز انجام شد و با بالگرد سپاه به بیمارستان پیوند اعضا شیراز انتقال یافت.
وی بیان کرد: دیگر اعضا این بیمار شامل کبد، پانکراس و دو کلیه هم برای اهدا به بیماران نیازمند برداشته شد و به صورت زمینی به بیمارستان پیوند عضو شیراز انتقال یافت.
سامانی تصریح کرد: از همکاری سپاه پاسداران  و هماهنگی های انجام شده توسط تیم اورژانس ۱۱۵ دانشگاه که باعث شد عملیات انتقال در کمترین زمان ممکن انجام شود، تشکر می‌کنیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41096

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.