• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 39754
  • 29 تیر 1401 - 7:41
اخبار پلیس فارس – ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱

  خدمت به مردم افتخار پلیس است فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از عوامل اقتدار پلیس در جامعه، حمایت مسئولان و مدیران از پلیس می باشد،گفت: خدمت به مردم افتخار پلیس است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی ” به همراه جمعی از مسئولان انتظامی استان و شهرستان آباده، […]

 

خدمت به مردم افتخار پلیس است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از عوامل اقتدار پلیس در جامعه، حمایت مسئولان و مدیران از پلیس می باشد،گفت: خدمت به مردم افتخار پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی ” به همراه جمعی از مسئولان انتظامی استان و شهرستان آباده، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با تأکید بر جایگاه والا و مهم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم را افتخار پلیس دانست و افزود: تمام تلاش مجموعه انتظامی استان تامین امنیت پایدار برای مردم است.

سردار حبیبی گفت: خدمت به مردم آن هم خدمت از روی عشق و علاقه و رضایتمندی، کاری بس بزرگ و ارزشمند در نزد خداوند است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان در بحث جنگ نرم، بحث مسائل اخلاقی است که ارزشهای دینی ما را مورد هجمه قرار می دهند.

وی تصریح کرد: ما باید جهت مقابله با اهداف دشمن در بحث جنگ نرم ضمن بصیرت و آگاهی از ارزشهای اسلامی، باورهای دینی خود را تقویت کنیم.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین “سید حسن موسوی خراسانی” ضمن عرض خیرمقدم به حضور سردار فرماندهی انتظامی استان و هیئت همراه ، بر برخورد بیش از پیش پلیس با مخلان نظم و امنیت تأکید کرد .

 

 

 

 

 

دستبند پلیس بر دستان قرص فروشان

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری ۲ نفر و کشف ۶۵ هزار و ۸۵۰ عدد قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان مبنی بر برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز، ماموران پلیس امنیت عمومی مطلع شدند دو نفر در یکی از محله‌های این شهرستان در حال خرید و فروش قرص‌های غیرمجاز هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص دو نفر را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از منازل آنان ۶۵ هزار و ۸۵۰ عدد قرص غیرمجاز از نوع ترامادول، سقط جنین، بوپرنورفین و یک دستگاه پلمب بطری‌های حاوی دارو کشف شد.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و حضور شبانه روزی در نقاط جرم خیز، اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر را نمی دهند و قاطعانه با آنان برخورد خواهند کرد.

 

 

 

 

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده جنوب شهر “شیراز”، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران کلانتری “۳۱ جنت” تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و ماموران موفق شدند آن را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در بازرسی از انبار متهمان مقادیری اموال مسروقه از نوع موتور کولر، پمپ آب، انواع کابل برق و مسی،  آهن آلات و … کشف شد، گفت کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

آزاد سازی حریم رودخانه “قره قاج” در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از رفع تصرف ۱۰ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در بستر رودخانه “قره قاج” خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده اداره آب مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و کاشت درخت در بستر رودخانه “قره قاج”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به همراه نماینده اداره آب به مکان‌های مذکور اعزام و ۱۰ هزار متر از اراضی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

 

 

دستگیری سارقان و کشف ۱۷ فقره سرقت خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۷ فقره سرقت خودرو در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی، علمی و تلاش‌های شبانه روزی یک نفر متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را به همراه همدستش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در بازجویی صورت گرفته مشخص شد متهم با کمک همدستش به محل‌های وقوع سرقت رفته و با استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت ۱۷ دستگاه خودرو کرده اند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه ارزش خودروهای مسروقه برابر نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: سارقان خودروهای مسروقه را در “شیراز” به فروش رسانده اند که ۳ نفر مالخر نیز در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست؛ از تجهیزات ضد سرقت از قبیل سوئیج مخفی، قفل پدال و فرمان استفاده نموده و خودرو خود را در نقاط خلوت و فاقد تردد پارک نکنند و نکات ایمنی را هنگام پارک کردن آن رعایت کنند.

 

 

 

 

 

کشف کالای قاچاق در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف سواری پژو پارس و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “احمدفداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی برپایی تور ایست و بازرسی به یک خودرو پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۲ دستگاه ماکروفر و ۲ دستگاه تلویزیون ال ای دی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

 

سرقت در بوشهر و کشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف سواری پراید دارای سابقه سرقت از استان بوشهر خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه سرقتی بودن آن شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر به همراه راننده به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو از شهرستان “کنگان” استان بوشهر سرقت و تحت تعقیب می‌باشد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

 

 

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای  قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور قائمیه-ممسنی به  یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۷ دستگاه ماشین لباسشویی، ظرفشویی و   یخچال خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

 

 

 

احشام قاچاق به مرز نرسید

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۳۴ راس احشام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان و سواری پژو ۴۰۵ در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی، به دو دستگاه پژو ۴۰۵ و وانت نیسان مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۳۴  راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر کارشناسان ۴۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قسام خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام، افرادی که قصد انتقال دام دارند، موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

 

 

 

 

 

انهدام اعضای باند سارقان موتورسیکلت در شهرستان “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از متلاشی شدن اعضای باند ۵ نفره سارقان و کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع  چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان، مأموران این فرماندهی با همکاری بسیج شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی سرقت‌ها و سرنخ‌های موجود و با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و همچنین راه‌اندازی گشت رضویون با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، موفق شدند ۵ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه در این خصوص ۶ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ “رزمجویی” خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

 

 

 

کشف گازوئیل قاچاق از منزل مسکونی

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق گازوئیل توسط فردی سودجو در یکی از محلات شهرستان جهرم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر گازوئیل قاچاق به صورت گالن‌های ۲۰ لیتری کشف کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم ” با بیان اینکه در این خصوص دو نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو وانت پیکان نیز توقیف شد، از همکاری مردم با پلیس در برخورد با مخلان امنیت قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39754

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.