• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

وظیفه شورای نگهبان مراقبت از ورود مستان قدرت و ثروت به ارکان مهم نظام است/ دولت و مجلس نسبت به عملیاتی سازی فرامین انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اهتمام بیشتری داشته باشد

  • کد خبر : 39348
  • 25 تیر 1401 - 8:33
وظیفه شورای نگهبان مراقبت از ورود مستان قدرت و ثروت به ارکان مهم نظام  است/ دولت و مجلس نسبت به عملیاتی سازی فرامین انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اهتمام بیشتری داشته باشد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با تشریح فرامین رهبر معظم انقلاب درخصوص انتخابات، خواستار اهتمام بیشتر به فرامین معظم له توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عباس زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس در پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز با تبریک میلاد امام هادی (ع) و ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، گفت: طبق نقشه راه رهبر انقلاب اسلامی برای انقلاب که ترسیم فرمودند، انقلاب پس از پیروزی نیاز به «صیانت » دارد.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: در نگرش رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوانی انتزاعی و پایان یافته نیست.پس از پیروزی در سال ۵۷، انقلاب تحت عنوان قوانینی که مجلس شورای اسلامی وضع می کند و پس از عبور از مجاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می شود، تعریف می شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ قوانین و به تعبیری پاسدار انقلاب است، اظهار کرد: شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از قانون اساسی، بر روند انقلاب نظارت می کند یعنی قوانین جدید را با قانون اساسی و شرع مقدس تطبیق میدهد و با تفسیر قانون و همچنین احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد موثر در جایگاه های مسئولیتی مرتبط، نقش مهمی را ایفا می کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با اشاره به سخنان امام علی(ع) که می فرمایند: مستی اقسام چهارگانه دارند و با شراب، قدرت، خواب، مال رخ میدهد، اظهار کرد: محور انسانیت و تصمیم گیری عقل است و مستی، عقل انسان را تضعیف می کند، لذا این مستی هم باعث می شود تصمیم گیری انسان را تحت الشعاع قرار می دهد. پس همان طور که شراب عقل و تصمیم گیری انسانی را تحت الشعاع قرار می دهد، قدرت و ثروت هم این گونه اند.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه در این خصوص که قدرت و پذیرش مسئولیت خوب است یا بد نظرات مختلفی است.شاید بتوان گفت: ذاتا نه خوب است و نه بد و تاکید کرد: اگر پذیرش مسئولیت در راستای پیاده سازی دستورات خداوند باشد، این مسئولیت خوب و باعث پیشرفت خواهد بود، اما اگر پذیرش مسئولیت بر اساس هوای نفس باشد، جز ضرر و زیان چیزی به دنبال نخواهد داشت.

بنابه گفته رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس ، وظیفه شورای نگهبان مراقبت از ورود مستان قدرت و مال به ارکان مهم نظام نظیر خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39348

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.