• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

تشریح ویژه برنامه‌های جهاددانشگاهی فارس در تابستان امسال

  • کد خبر : 39072
  • 21 تیر 1401 - 20:06
تشریح ویژه برنامه‌های جهاددانشگاهی فارس در تابستان امسال
رئیس جهاددانشگاهی فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این استان که به ریاست استاندار برگزار شد، به تشریح ویژه برنامه‌های این مجموعه در تابستان امسال پرداخت.

به گزارش سحاب پرس، مظاهر بابایی سه‌شنبه ٢١ تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس بیان کرد: مجموعه آموزش جهاددانشگاهی یکی از گسترده ترین مجموعه‌های آموزشی در حوزه‌های مهارت در کشور است و سالانه بیش از یک میلیون نفر را آموزش می‌دهد.

او افزود: معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی فارس نیز که از معاونت‌های آموزشی برتر در کشور محسوب می‌شود دارای ١۶ مرکز آموزشی و بیش از ۶ دپارتمان است و اقدامات مطلوبی انجام داده و در دستور کار دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه معاونت متبوع سالانه برای از بیش از ٢۵ هزار نفر در سطح استان آموزش‌های مهارتی خارج از طرح‌های ملی واگذار شده به فارس، به علاقمندان ارائه می‌دهد، عنوان کرد: تلاش شده که این دوره‌ها براساس نیاز روز و اشتغال محوری تعریف شود.متقاضیان این دوره‌ها افراد دیپلم به بالا هستند.

بابایی همچنین با بیان اینکه برای تابستان امسال نیز برنامه‌هایی ویژه‌ای در دستور قرار گرفته است، راه‌اندازی مرکز سواد رسانه با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس را از جمله اقدامات اخیر جهاددانشگاهی در راستای غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال اعلام کرد و افزود: یکی از ابتکارات در این مرکز راه اندازی دوره‌هایی مرتبط با حوزه‌های مشاغل آینده اعم از متاورس،Gamming،nft و .. است که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین از تدوین دوره‌های ١٢ گانه در قالب کارگاهها و دوره‌های کارآفرینی اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های این مجموعه، هماهنگی‌هایی هم با سازمان‌ها و ادارات در بحث ارائه دوره‌های مهارتی داشتیم که مهارت آموزی ویژه مددجویان کمیته امداد استان و همکاری با بسیج سپاه فجر فارس در برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد و پایگاه‌های بسیج از جمله آنهاست.

بابایی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس نیز برنامه‌هایی در حوزه‌های تفکر خلاقانه و نقاد و حوزه کسب و کار تحت عنوان کلاس‌های آبی ونارنجی، مسابقات و مناظرات دانشجویی و برنامه‌هایی همچون؛ بوستان مطالعه و رادیو شاهنامه برای تابستان امسال پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

او به برنامه‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه جهاددانشگاهی فارس در تابستان امسال هم اشاره و با بیان اینکه معتقدیم در حوزه اقتصاد فرهنگی کشور و استان باید حرف برای گفتن داشته باشیم، عنوان کرد: برای آشنایی دانشجویان و حتی دانش آموزان برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه صنایع فرهنگی و صنایع دستی، آشنایی با فن بیان و ارتباط اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی ورزش و هنرهای رزمی، برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه‌های روانشناسی و … برای تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد: ۸۰ درصد از این فعالیت‌ها توسط شرکت‌های مستقر در پارک انجام می‌شود.

بابایی همچنین در این جلسه خواستار احیاء و فعال شدن بازار هنر شیراز در راستای حمایت و ترویج فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با رویکرد دانش بنیان با همکاری شهرداری این کلانشهر شد که بلا استفاده مانده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39072

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.