• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
یادداشت؛

دغدغه ای به نام اوقات فراغت فرزندان

  • کد خبر : 38587
  • 20 تیر 1401 - 8:42
دغدغه ای به نام اوقات فراغت فرزندان
رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان گفت: ایجاد فضایی مناسب برای فرزندان و پرکردن اوقات فراغت آنها توسط والدین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد.

به گزارش سحاب پرس، کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی اظهار داشت: با شروع فصل تابستان دغدغه همیشگی خانواده ها و متولیان فرهنگی برای استفاده بهینه و مطلوب تر از اوقات فراغت دانش آموزان جدی ترمی شود، به گونه ای که بررسی ها نشان داده با توجه به حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی صحیحی برای بهینه سازی اوقات فراغت آنان وجود داشته باشد تا از آسیب ها و تهدیدات این فضا و اثرگذاری آن بر افراد کاسته شود.

وی افزود: آن چه در این بین مهم است، اینکه برنامه ریزی ها باید براساس علایق و توانایی های افراد در نظر گرفته شود و به نحوی باشد که از یک سو منجر به شکوفایی استعدادها و توانایی های آنان و از سوی دیگر ایامی خوش را برایشان رقم بزند.

نعمایی با اشاره به اینکه در یک برنامه‌ریزی دقیق؛ استعدادها، توانایی‌ها و علایق فرزندان و نحوه‌ پرورش و شکوفایی آنان را مدنظر قرار دهیم، به خانواده ها یادآور شد: تناسب برنامه‌ها با سن و جنسیت فرزندان نیز بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: خانواده‌ها نباید نسبت به خلوت کردن شخصی نوجوانان با خودشان واکنش منفی نشان بدهند؛ چرا که «لحظاتی با خود بودن» موجب تقویت ذهن و رشد خودآگاهی آنان شده و درک جامع‌تری از زندگی به دست خواهند آورد.

وی بیان کرد: مراقبت از حیات اجتماعی و معاشرت‌ها در اوقات فراغت، یک ضرورت غیر قابل انکار است؛ زیرا در این زمان میزان جرائم و بزهکاری‌ها افزایش می‌یابد و معاشرت‌های ناسالم و دوستی‌های مشکوک، در ایجاد چنین وضعیتی نقشی مهم و پررنگ دارد.

نعمایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بدون همفکری و مشارکت فرزندان ممکن است به رابطه‌ ما و آنها آسیب بزند، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ضمن در نظر گرفتن نظرات و عقاید آنها، تنها پاسخگوی خواسته‌های معقول و منطقی‌شان باشیم.

وی تاکید کرد: تشویق فرزندان به داشتن برنامه‌ای مفید و جامع شامل ورزش، کتابخوانی (بر اساس یک سیر منظم مطالعاتی)، جبران عقب افتادگی‌های احتمالی آموزشی، پرورش ذوق، هنر و سلیقه‌های متنوع، آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی، تعلیم دوره‌های مختلف زبان و رایانه، تقویت مبانی دینی و اخلاقی، مطالعه‌ زندگی‌نامه‌ پیشوایان الهی و سایر موارد مفید و ارزنده، آنان را در تحقق زندگی متعادل و بالنده یاری خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=38587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.