• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7

نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی حرفه ای فارس

  • کد خبر : 36429
  • 04 خرداد 1401 - 13:56
نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی حرفه ای  فارس
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس گفت:هدف ما ارتباط بیشتر و موثر تر برای حل مسائل و مشکلات جامعه به ویژه صنایع و صنوف است که بتوانیم در این حوزه بسیار مهم و تاثیر گذار اثر بخشی لازم را داشته باشیم.

به گزارش سحاب پرس، محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس امروز ۳خرداد ماه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی حرفه ای فارس ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: نامگذاری امسال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی فرصت مغتنمی برای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای است. وی هدف از تاسیس دانشگاه فنی حرفه ای را تربیت تکنسین و مهندسین کاربردی مورد نیاز صنعت اعلام نمود.

وی افزود:هدف ما ارتباط بیشتر و موثر تر برای حل مسائل و مشکلات جامعه به ویژه صنایع و صنوف است که بتوانیم در این حوزه بسیار مهم و تاثیر گذار اثر بخشی لازم را داشته باشیم.

جامعی خاطر نشان کرد: باید مراکز رشدی در دانشگاه ایجاد کنیم که برایند همه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه در این مراکز تجلی و نمود یابد ضمن این که این مراکز رشد با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای باید با مراکز رشد سایر دانشگاه ها متفاوت باشد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس از اجرای مسابقه ای با عنوان فن شو با همکاری صدا و سیمای مرکز استان فارس خبر داد که علاوه بر ترغیب و تشویق آحاد جامعه به مهارت آموزی، با هدف انتخاب بخشی از هسته ها و شرکت های فعال در مرکز رشد مهارتی این دانشگاه خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به حضوری شدن آموزش ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از چهاردهم فروردین ماه سال جاری ادامه داد:
سیاست کاری امسال این دانشگاه حول ۵ محور زیر خواهد بود:

۱_باتوجه به عقد تفاهم نامه با وزارت علوم تحقیقات و فناوری،پارک علم و فناوری استان و دانشگاه صنعتی شیراز برای ایجاد اولین کارخانه فناوری و ساخت کشور(Tech Shop) در دانشکده فنی شهید باهنر ، راه اندازی این کارخانه که مجهز به تجهیزات به روز و HighTech می‌باشد از اولویت‌های اصلی این دانشگاه در سال جاری به شمار می رود.
۲_تاسیس شرکتی در دانشگاه به منظور تامین منابع انسانی و قطعات مورد نیاز صنعت
۳_ارائه بخشی از آموزش‌های مهارتی دانشجویان در بنگاه های اقتصادی در قالب آموزش های دوگانه
Dual Training System
۴_ارائه آموزش های کوتاه مدت کاربردی مورد نیاز صنایع و صنوف
۵_جذب بیشتر کمک های خیرین برای تجهیز و به روز نمودن کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه

سید نظام حبیب پور معاون پژوهش فناوری دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه اقتصادی است گفت:با توجه به دانش بنیان بودن شرکت ها بایستی مشکلات اشتغال را دنبال کرده و حل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان دانشگاهی با رویکرد آموزش های مهارتی افزود: این دانشگاه در این قضیه مهم نقش به سزایی دارد.

معاون پژوهش فناوری دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس در پایان خاطر نشان کرد: اشتغال دانش آموختگان بر اساس نیاز هایی که صنعت به دانشگاه اعلام می کند دانش آموختگانی که توانمند هستند و مورد نیاز صنایع هستند معرفی کرده تا مشغول به کار شوند.
در ادامه صنعتگران حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و انتظارات خود از دانشگاه پرداخته و آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه اعلام نمودند.
نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی استان و سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی شیراز نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و در خاتمه مقرر شد کارگروه های زیر مجموعه این شورا تشکیل و در راستای ماموریت تعریف شده اقدامات لازم را به عمل آورند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36429

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.