• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3

افزایش بهره‌وری شبکه حمل‌ونقل با هوشمند سازی این حوزه/ لزوم تدوین طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری

  • کد خبر : 34972
  • 18 اردیبهشت 1401 - 14:21
افزایش بهره‌وری شبکه حمل‌ونقل با هوشمند سازی این حوزه/ لزوم تدوین طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری
شهردار شیراز گفت: برای تامین هزینه‌های شبکه حمل و نقلی باید به سمت حمل و نقل هوشمند رفته تا شاهد افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در بیست و نهمین نشست تخصصی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار داشت: هر مدیریتی ملزومات و شئوناتی دارد و حمل و نقل و ترافیک از مهمترین این ملزومات و یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حوزه مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل و ترافیک جزو دسته خدمت‌رسانی است تا سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که هر شهری بتواند هزینه‌های نگهداری شبکه حمل و نقلی را از خود شبکه تامین نماید که با روش‌های سنتی آن میسر نیست.

شهردار شیراز ادامه داد: برای تامین هزینه‌های شبکه حمل و نقلی باید به سمت حمل و نقل هوشمند رفته تا شاهد افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

وی همچنین گفت: در غوغای هزینه‌ها باید بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم که شبکه‌های ترکیبی و هوشمند از ضروریات تمامی شهرهای کشور از جمله کلانشهرهاست.

اصنافی با اشاره به لزوم تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری بیان داشت: سومین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز درحال تدوین است که نظرات و تجربیات سایر شهرها می‌تواند در این مسیر مفید باشد.

وی گریزی به حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز زد و گفت: شیراز دارای ۲۴.۵ کیلومتر خط متروی فعال و ۱۶ کیلومتر خط متروی در دست احداث دارد که پس از تهران و مشهد سومین شهر کشور در حوزه حمل و نقل ریلی است.

مدیر ارشد شهرداری شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در بحث جانمایی خطوط متروی شهر شیراز درایت شده که با دو شبکه شمالی جنوبی و شرقی غربی می‌تواند ۶۰ درصد مساحت شهر را پوشش دهد.

۰

وی با ذکر اینکه مترو، خطوط اتوبوس و تاکسی باید بصورت هوشمند و هماهنگ باشند، عنوان کرد: با مطالعات شبکه‌های ترکیبی خدمات بهتر و جامع تری را به مردم ارائه خواهیم داد.

اصنافی از لزوم همکاری و تعامل شهرداری‌های شهرهای کشور بویژه کلانشهرها در مدیریت بهتر و بهینه‌تر گفت و اظهار کرد: مباحث حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به یکدیگر قابل تعمیم است که با انتقال تجربیات اتفاقات خوبی را در این حوزه می‌توان رقم زد.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34972

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.