• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با شعار ” سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک”

  • کد خبر : 34361
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:29
برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با شعار ” سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک”
آیین روز جهانی زمین پاک با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس با شعار " سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز در آموزشگاه ابتدایی فرزانه برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس عطا پور شیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تقدیر از دانش آموزان مدرسه فرزانه و دست اندرکاران برگزاری آیین گرامیداشت هفته زمین پاک از حضور مدیر کل آموزش و پرورش فارس، رییس ناحیه ۴ آموزش و پرورش و سایر مسوولان حاضر در برنامه و همچنین اولیا دانش آموزان نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به وضعیت پراکندگی زباله ها و حجم زیاد پلاستیک به ویژه در ورودی شهرها خطاب به دانش آموزان گفت: آیا این منظره زیبنده مردم فهیم ماست؟
وی همچنین ازتغییرات شدید اقلیمی، خشک شدن تالاب ها و از بین رفتن تدریجی باغات سخن رانده و گفت شما دانش آموزان عزیز، آینده سازانی هستید که سرنوشت این کشور را رقم می زنید و حق دارید آینده خوب و سرزمین با نشاطی داشته باشید.
وی با ستایش از انرژی فراوان دختران دانش آموز، اظهار امیدواری کرد که نسل آگاه امروز با همین انرژی در برنامه های مدیریتی و عملیاتی آینده ورود کرده و کشور را از بحران نجات دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اقدامات دانش آموزان را در حفظ محیط زیست هرچند کوچک مهم شمرده و با تاکید بر اهمیت تغییر سبک زندگی بیان کرد: تغییر سبک زندگی را باید از منازل آغاز کرد و نباید فقط در حد شعارباشد. اکنون که کشور با تنش آبی مواجه شده است باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم، زباله کمتری تولید کنیم و به درستی تفکیک زباله را انجام دهیم، از پلاستیک نیز تا حد امکان استفاده نکنیم تا شاهد سال های بهتر باشیم و روزی برسد که از خدا خاطر بهتر شدن حال زمین شکرگزاری کنیم.

وی با اظهار تاسف بیان کرد: نسل ما بزرگترها در نگهداری زمین کوتاهی کردیم و امانتی که باید سالم به دست شما می رساندیم به درستی انتقال ندادیم اما امیدواریم شما نسل آگاه و با ذکاوت زمین را برای خود و آیندگان حفظ کنید.

، محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این آیین خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان می توانید به بزرگترها درس بدهید که چگونه از زمین، نعمت ارزشمند خداوند متعال مراقبت و محافظت شود و چه کارهایی نباید انجام دهیم .
عسکری در ادامه به مقوله فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: بر اثر بی توجهی ما خسارت های زیادی به زمین وارد شده است و برای زیست بهتر، زیباتر و سالم تر ما محتاج به زمین پاک هستیم بنابراین از تمام دانش آموزان، همکاران و اولیا استان فارس تقاضا می کنم آنچه که به حال زمین مضر است انجام ندهیم و فرهنگ سازی کنیم که از زمین مراقبت شود بخصوص هنگامی که در دامن طبیعت هستیم محیط زیست را آلوده نکنیم و اگر زباله ای وجود داشت فضای اطراف مان را پاکسازی کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34361

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.