• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
طاهری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز:

در دولت مردمی و باورمند انقلابی، شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی احیا می‌شود

  • کد خبر : 34356
  • 06 اردیبهشت 1401 - 18:30
در دولت مردمی و باورمند انقلابی، شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی احیا می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز گفت: دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا خواهد کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، جعفر طاهری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در نشست برنامه ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر سراسر کشور که صبح امروز با حضور سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر استان و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی شهرستان در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، تاکید کرد: در سال‌های اخیر اهتمام به مسائل شهدا به واسطه کم توجهی دولت قبل آنگونه که شایسته بوده است انجام نشده است و فعالیتها عمدتاً به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است، اما دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا خواهد کرد.

طاهری در ادامه با اشاره به بیانات حضرت امام، عشایر را ذخائر انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت عشایر را به درستی شناخته و حقوق تضییع شده عشایر در رژیم منحوس پهلوی را به آنان بازگردانده است.
وی با بیان اینکه به عشایر زائدگی خود افتخار می کنم یادآور شد عزیزان خادم‌الشهدا ای که تلاش دارند در قالب یادواره ها نام و خاطره شهدای عشایر را زنده نگه دارد داشته و شأن والای آنان را از گذارند ما وظیفه داریم با همه توان و ظرفیت خود را در به کار گیریم تا شاهد یادمان ای در خور شأن شهدای گرانقدر عشایر و معرفی هرچه بهتر آنان باشیم
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار در ادامه افزود: نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است و همه مدیران دستگاههای اجرایی وظیفه داریم در شرایط فعلی و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره های مختلف شهدا، تمام‌قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه یادواره ها باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد تا نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند تصریح کرد: دلاوری، حق‌طلبی، شجاعت مثال زدنی، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز عشایر به عنوان ذخائر انقلاب به شمار می رود.

طاهری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهیده زن انقلاب بانو باختر بیگلری، از عشایر شهرستان لار، تاکید کرد: همه ما در آگاهی بخشی و معرفی درخور شأن شهدا قصور داشته‌ایم و از صدا وسیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز و تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان انتظار می رود در زمینه آگاهی‌بخشی، اطلاع رسانی و تبلیغ این کنگره بزرگ ملی، از تمامی ظرفیت های موجود بهره گیرند چرا که بنا بر تاکیدات دکتر ایمانیه، استاندار محترم فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد ملی ارزیابی خواهند شد.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر سراسر کشور، خون تازه ای را در کالبد جامعه خواهد دمید

سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس نیز در این نشست با بیان اینکه افتخار داریم در جلسه ای که متعلق و متصل به شهداست حضور داریم، گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی، با خون شهدا آبیاری شده است و بی شک برگزاری یادواره‌های شهدا، خون تازه‌ای در کالبد جامعه خواهد دمید.

شکوهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی عنوان و افتخارات شهدای عشایر خاطرنشان کرد: جامعه بزرگ عشایر کشور ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این میان ۲۰۰۰ شهید متعلق به استان فارس است که ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی در این میان جلوه گری می کنند‌.

فرمانده سپاه عشایر فارس با یادآوری فرموده حضرت آقا که عشایر، حافظان هویت ملی این کشور هستند، افزود: دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز ‌که چهره های برجسته ای چون دکتر ملک حسینی، از دانش آموختگان آن هستند، افتخاری برای استان و کشور به شمار می روند که ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده نخبه دانش آموز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و جای تاسف دارد که همچنان حتی در خود شهر شیراز هم ناشناخته مانده است.

در ادامه روح الله رشیدی کوچی دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان پرداخت.

گفتنی است کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ علیه السلام برگزار می گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34356

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.