• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

تشکیل اولین جلسه سازمان های مردم نهاد در سال جاری به مناسبت روز جهانی زمین پاک

  • کد خبر : 34109
  • 03 اردیبهشت 1401 - 13:55
تشکیل اولین جلسه سازمان های مردم نهاد در سال جاری به مناسبت روز جهانی زمین پاک
اولین جلسه سال جاری سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و مسوولان این اداره کل به مناسبت روز جهانی زمین پاک و با موضوع سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک، به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، عطا پور شیرزاد، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با تقدیر از حضور سمن ها، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مجازی، سمن ها را سرمایه های ارزشمند محیط زیست عنوان کرد و گفت: در کنار سمن ها مشکلات محیط زیست به حداقل خواهد رسید.

پور شیرزاد بیان کرد: همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با سازمان های مردم نهاد خواهیم داشت و علاوه بر استمرار کارهای خوب گذشته، با شوق و علاقه بیشتر این مسیر را ادامه خواهیم داد و در صورت تمایل فاصله جلسات مشترک را نیز کاهش می دهیم.

این مقام مسوول اذعان داشت: با پیشنهادهای کارساز، مدون و نتیجه محور در افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، می توانیم با همراهی سمن ها، اتفاقات خوشایندی را در سطح استان رقم بزنیم.

پور شیرزاد به اعتراض سمن ها در خصوص مجوز برداشت انقوزه در منطقه بهرام گورکه توسط منابع طبیعی استان صادر شده پاسخ داد و گفت: این مجوز ها از قبل صادر شده و مورد موافقت محیط زیست نیست و به جد و از طرق مختلف به دنبال لغو این مجوز ها هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از سازمان های مردم نهاد خواست، با توجه به ظرفیت آن ها در بعد علمی، عملی و همچنین سیاست دولت مردمی مبنی بر مردم پایه و مشارکتی بودن فعالیت ها، با ایجاد ارتباط مستقیمی با رسانه ها به منظور تنویر افکار عمومی و اعتماد سازی حداکثری به جای انتقال اتفاقات محیط زیستی و برقراری ارتباط از دولت به مردم به رویکرد مردم به مردم برسیم.

وی افزود: امیدواریم با تعامل، تفاهم و خرد جمعی همه تشکل ها و با اتحاد همه جانبه، از انفال الهی را به نحو احسن، حفاظت و حراست، کنیم

پور شیرازد در پاسخ به سوال یکی از سمن ها در خصوص حریم تالاب هفت برم اظهار داشت: حریم تالاب توسط آب منطقه ای استان فارس مشخص شده و ما بقی کارهای قانونی توسط محیط زیست در حال انجام است.

مجید تقی خانی، دبیر سمن های مردم نهاد استان به نمایندگی از سایر سمن ها ضمن تبریک انتصاب جدید سرپرست حفاظت محیط زیست فارس از تشکیل این جلسه ابراز خوشحالی کرد.

در ادامه جلسه نیز نمایندگان سمن ها به مواردی همچون نقش پررنگ مدیریت مشارکتی با حضور فعال و عمل گرایانه ی سمن ها، فرهنگ سازی در خصوص استفاده حداقلی از پلاستیک در بین شهروندان و همچنین تفکیک از مبدا، تقاضای حمایت از عدم انتقال آب مارگون به دو روستای اسفیان و تل زری و حفاظت اصولی در منطقه تنگ گمبیل سپیدان، حمایت از تولید کیسه های پارچه ای، حفاظت از تالاب ها با طرح های علمی و قابل اجرا، هم افزایی تمامی سازمان های مردم نهاد، توجه ویژه به زیستگاه جنگلی زاگرس و همچنین، مقاومت در برابر خواسته های ناپایدار عوامل قدرت و جلوگیری از توسعه ناپایدار اشاره کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34109

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.