• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

حریم تالاب هفت برم با نصب بنچ مارک تثبیت شد

  • کد خبر : 33233
  • 23 فروردین 1401 - 12:50
حریم تالاب هفت برم با نصب بنچ مارک تثبیت شد
محدوده حریم تالاب هفت برم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و در راستای اجرای قانون حفاظت و احیاء تالاب ها و آیین نامه مربوطه و با توجه به پیشنهاد سازمان بازرسی استان فارس مبنی بر علامت گذاری پس از تعیین حد بستر و حریم تالاب مذکور توسط شرکت آب منطقه ای بالاخره پس از بیش از 2 سال پیگیری و تهیه مقدمات در فروردین 1401 با نصب علایم و بنچ مارک ها تثبیت شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس؛ معاون فنی حفاظت محیط زیست فارس از تعیین و تثبیت حریم تالاب هفت برم خبر داده و اظهار کرد: پس از اینکه شرکت آب منطقه ای فارس به استناد تبصره ذیل ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲ قانون اراضی مستحدث و ساحلی نسبت به تعیین و اعلام حد بستر و حریم تالاب هفت برم اقدام و نقشه مربوطه را تهیه کرد. همکاران ما پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبار و تهیه مقدمات کار انجام داده و حریم ۱۱ کیلومتری این تالاب پیاده سازی و با تهیه و نصب بنچ مارک های بتنی تثبیت شد.

نبی آله مرادی افزود: علاوه بر بنچ مارک های بتنی تعدادی تابلو های هشداری نیز تهیه شده که در نقاط حساس نصب خواهد شد، تا اقدامات تخریبی، اعمال خلاف مقررات و قوانین مرتبط با حفاظت و احیاء تالاب ها را یادآوری نماید.

وی تصریح کرد: بدلیل افزایش اقداماتی چون تغییر کاربری های گسترده مقرر شده است که همه دستگاه های متولی بیش از پیش و با حساسیت بیشتر نسبت به شرح وظایف و مسئولیت های خود در زمینه حفظ و حراست از آب و خاک و تنوع زیستی تالاب هفت برم که از معدود تالاب های زنده فارس می باشد اقدام نمایند.

مرادی خاطر نشان کرد: محیط زیست علاوه بر اقدامات بیان شده به اجرای برنامه های آموزشی، مشارکتی و توانمند سازی جوامع محلی پرداخته و نسبت به افزایش گشت و کنترل منطقه نیز اقدام کرده است همچنین ساخت یک واحد حفاظتی را نیز در دست اجرا دارد که پس از اتمام آن نیروهای حفاظتی در آن مستقر خواهند شد تا به طور شبانه روزی وظایف، مسئولیت ها و رسالت سازمانی را به انجام برساند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33233

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.