• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
معاون استاندار فارس:‌

روابط‌عمومی‌ها شعارهای محوری دولت را بازخوانی کنند

  • کد خبر : 31630
  • 04 اسفند 1400 - 17:52
روابط‌عمومی‌ها شعارهای محوری دولت را بازخوانی کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: در شرایط کنونی، انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها شعارهای محوری دولت را بازخوانی کنند و بر مبنای این شعارها، فعالیت خود را تنظیم کنند.

به گزارش سحاب پرس، اسماعیل محبی‌پور چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه تحول نظام اداری و فرایندها به نفع مردم گفت: این هنرمندی روابط عمومی‌ها است که بتوانند ارتباط منطقی خود را با تمام رسانه‌ها حفظ کنند و از ظرفیت آنها به نحو مطلوب به سود مردم استفاده کنند.

همه اقشار جامعه را خودی فرض می‌کنیم
معاون استاندار فارس در ادامه گفت:‌ در دولت انقلابی سیزدهم همه اقشار جامعه با تفکرات و ادیان و رویکردهای مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را اقشار خودی فرض می کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وی ادامه داد: با چنین نگاهی، ارتباط فراگیر مجموعه روابط عمومی استانداری فارس با تمام رسانه‌ها از جمله رسانه ملی، نشریات و مطبوعات و خبرگزاری قطعا مورد نیاز است.
ممحبی پور گفت: روابط عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است و که این بخش در استانداری در سه عبارت اداره‌کل، روابط عمومی و امور بین‌الملل قابلیت بحث دارد.

روابط عمومی استانداری فارس در تراز جایگاه بین‌المللی استان باشد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: مسئول روابط عمومی و تیم همراهشان چه در استانداری و چه بیرون از استانداری دارای جایگاه بااهمیتی هستند. شأن روابط عمومی به عنوان مدیران، کارشناسان و مسئولین مجموعه شأن بزرگی است و مسئولین روابط عمومی باید قدردان این موقعیت باشند و به جایگاهی که در آن قرار گرفتند شأن و منزلت بدهند.
او عنوان کرد: امور بین الملل برای روابط عمومی استانداری فارس معنای خاصی پیدا می‌کند چرا که ما در استان فارس از امکانات و فرصت‌هایی در تعاملات بین‌المللی برخوردار هستیم که می توانیم از این امکانات برای بهتر شدن جایگاه روابط عمومی بهره ببریم.
محبی‌پور گفت: با ارتباطاتی که با گردشگران خارجی و مهمانان موقت برقرار می کنیم در واقع ماموریت و رسالت خود را انجام می‌دهیم و در عین حال می‌توانیم از روابط عمومی برای توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش توریست درمانی، گردشگری و تجاری استفاده کنیم.

دیگر روابط عمومی به معنی روابط عمومی رئیس دستگاه نیست
معاون استاندار فارس گفت: در سال‌های گذشته در سیستم اداری،  روابط عمومی معطوف به روابط عمومی رییس دستگاه‌ می‌شد. یعنی روابط عمومی در اصل پیام‌رسان رییس دستگاه بود و کار روابط عمومی یک سویه بود اما در حال حاضر نگاه به روابط عمومی تغییر کرده است و روابط عمومی نقطه اتصال حاکمیت و مسئولان به مردم و همچنین مردم به مسئولان و حاکمیت است و این رابطه به صورت دوسویه شکل گرفته است.

دوره شنونده صرف بودن جامعه سپری شده است
وی ادامه داد: اتفاق دیگری که در بخش روابط عمومی افتاد این بود که ما مقاطعی را پشت سر گذاشتیم که رسانه‌ها در اختیار حاکمیت بودند و مردم و جامعه صرفا شنونده بودند. اما در یک حرکت جهشی و باورنکردنی فضای رسانه متفاوت شد.
محبی‌پور یادآور شد: امروزه ارتباط مردم با حاکمیت و ناقلین پیام متفاوت شدند و رسانه ها در عرصه زندگی به گونه‌ای گسترش پیدا کردند که از مرحله دیپلماسی سنتی خارج شدیم و وارد مرحله دیپلماسی عمومی شدیم.
وی بیان کرد: در دیپلماسی عمومی افکار و اراده‌های عمومی است که برای مردم تصمیم‌سازی می‌کنند و بایدها و نبایدها را تعریف می کنند و این افکار عمومی است که عرصه کار را برای مسئولان محدود یا گسترده می‌کند. چه بسا فعالیت‌هایی که مسئولان به دلیل مطالبه گری عمومی مجبور به انجام آنها می‌شوند و حتی اقداماتی که به دلیل همین افکار عمومی متوقف خواهند شد.
محبی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر این پرسش‌ها مطرح می‌شود که وظیفه و رسالت روابط عمومی در چنین شرایطی چیست و آیا دستگاه حاکمیت می‌تواند منفعلانه با این موضوع برخورد کند؟
وی گفت: رسالت روابط عمومی این است که در کنار ارتباط گیری، دریافت و انتقال پیام بین حاکمیت و مردم، به توانمندی و ظرفیت توجیه ایده‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های برای افکار عمومی رسیده باشد و از آنها طلب همکاری کند.
این مقام مسئول افزود: کارشناسان باید تدابیر لازم را برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه اتخاذ کنند. امروز فضای مجازی و رسانه ها می‌تواند باعث آغاز جنگ یا جلوگیری از جنگ شود. رسانه ها می توانند برای مسئولین تصمیم سازی کنند.
وی گفت: مأموریت اصلی مسئولان نیز که از وجود روابط عمومی در مجموعه خود بهره می برند اقناع کردن و همسو کردن افکار عمومی برای انجام اقدامات است.
محبی پور عنوان کرد: فضای مؤثر روابط عمومی نیاز به نیروهای هوشمند، بیدار، پای کار، رصدگر و تحلیلگر دارد و از روابط عمومی استاندار فارس این انتظار می‌رود که خود را به علم و تجهیزات روز مجهز کند و هنرمندانه از ظرفیت موجود برای پیشبرد اهدافش استفاده کند.

تحولات استان به شکل هنرمندانه به اطلاع مردم برسد
علیرضا حق نگهدار مدیرکل حوزه ریاست دفتر استانداری فارس نیز در این آیین گفت: بحث روابط عمومی و دانش ‌و مهارت روابط عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد: در پنج ماهی که شاهد حضور آقای محمد هادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس هستیم رویکرد جدیدی بر استان و مدیریت ارشد استان حکم فرماست.
حق نگهدار تاکید کرد: باید گام بلندی در تمام عرصه‌ها برداشته شود و وظیفه روابط عمومی استانداری تبیین اقدامات انجام شده و گام‌هایی است که در مسیر اعتلای استان برداشته می‌شود؛‌این اقدامات باید به نحو هنرمندانه به مخاطبان منتقل شود.
حق‌نگهدار اعلام کرد: انشالله اهداف روابط عمومی استانداری با مدیریت جدید به صورت دقیق‌تر، منظم‌تر و منسجم‌تر دنبال شود. ‌ممکن است در ادامه مسیر هم نیاز به ایجاد تغییراتی در تیم روابط عمومی باشد و بایستی  تیم روابط عمومی که دارای حساسیت بالایی است از قوت و نظام و نظم لازم بهره ببرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31630

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.