• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در بخش اقتصاد

  • کد خبر : 31268
  • 29 بهمن 1400 - 14:56
فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در بخش اقتصاد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی پارلمانی گفت: فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی سیاسی دولت به ویژه در بخش اقتصاد می‌تواند منجر به توسعه تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای مختلف شود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس محمدجواد عسکری در نشستی با حضور وزیر کشاورزی کشور برزیل، سفیر این کشور و هیأت همراه؛ مسئولان استان و تجار و بازرگانان فارس در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: تنوع اقلیمی در ایران قابلیت‌های منحصربفردی را در بخش کشاورزی ما ایجاد کرده که در میان استان‌های کشور؛ فارس به واسطه تنوع اقلیمی که دارد در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک حرف‌های بسیاری دارد.
وی افزود: تولید محصولات ارگانیک سالم و رعایت دوره کارنس تنها بخشی از توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی است.
عسکری با اشاره به توانمندی و جایگاه استان فارس در حوزه کشاورزی ایران اظهارداشت: فارس یک استان چهار فصل است که توانسته است بزرگترین انجیر دیم، دشت گل محمدی دیم و کشت گیاهان دارویی از جمله شیرین‌بیان و زعفران را در سطح جهان به خود اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت افزایش تراز تجاری ایران و برزیل در بخش کشاورزی اضافه کرد: اعزام منابع انسانی متخصص و محقق به کشور برزیل، تبادلات مربوط به انتقال دانش و تکنولوژی، صادرات و واردات محصولات کشاورزی با تسهیل در فرآیند بانکی یا تهاتر کالاهای استراتژیک نظیر کود اوره، میعانات گازی، مشتقات نفتی، نفت خام و همچنین خشکبار و محصولات فرآوری شده کشاورزی از جمله موارد همکاری مشترک بین ملت، دولت و پارلمان دو کشور است.
عسکری با اشاره به دیپلماسی پارلمانی ادامه داد: تلاش داریم با همکاری سفارت ایران و برزیل فضای مناسب و هدفمندی را در زمینه توسعه تجارت با اعزام تجار بین‌المللی فراهم کنیم که اتاق بازرگانی در این زمینه نقش محوری و توسعه‌ای خواهد داشت.
در نشستی با حضور وزیر کشاورزی کشور برزیل، سفیر این کشور و هیأت همراه؛ رئیس اتاق بازرگانی فارس؛ نمایندگان مجلس و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی؛ استاندار فارس، دیگر مسئولان استان و تجار و بازرگانان استان فارس توانمندی ها و ظرفیت های استان فارس و کشور برزیل در حوزه های مختلف کشاورزی و راه های گسترش همکاری تجاری و افزایش مبادلات تجاری مطرح و بررسی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31268

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.