• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
دبیر هنری پویش کتاب - نمایش 20 خبر داد:

پویش کتاب – نمایش ۲۰ ملی شد

  • کد خبر : 3007
  • 14 اردیبهشت 1399 - 21:30
پویش کتاب – نمایش ۲۰ ملی شد
دبیر هنری پویش کتاب - نمایش 20 از ارتقای این رویداد به سطح ملی خبر داد و گفت: با استقبال صورت گرفته و حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، این پویش به صورت کشوری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند تا پایان روز 20 اردیبهشت ماه می توانند در آن شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس اصغر گروسی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در راستای دو پویش در خانه بمانیم و تئاتر تعطیل نیست و در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان مبدا شروع پویش، این رویداد را طراحی کرد.

وی افزود: هدف ما از این پویش گرم نگه داشتن فضای هنر در عین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است و علاقه مندان بایستی نمایش های کوتاه ۳تا۷ دقیقه ای بر اساس محتوای کتاب های مطرح ادبیات انقلاب اسلامی تولید کنند.

دبیر هنری پویش ملی کتاب-نمایش ۲۰ ادامه داد:  آن بیست و سه نفر ( احمد یوسف زاده)،پایی که جا ماند (سید ناصر حسینی پور)، دا (سیده اعظم حسینی)، دختر شینا(بهناز ضرابی زاده)، جنگ دوست داشتنی (سعید تاجیک) و رفاقت به سبک تانک (داود امیریان ) از جمله این آثار هستند.

وی گفت: سه کتاب ارزنده و مطرح از دو نویسنده نام آور ادبیات انقلاب اسلامی فارس نیز در این فهرست به چشم می خورند که عبارتند از کتیبه ژنرال و خمپاره خواب آلود (اکبر صحرایی) و مهرنجون (محمد محمودی نورآبادی)

گروسی با اشاره به اهمیت حضور پرستاران و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت میهن و مردم گفت: بخش ویژه این پویش نیز به منظور پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت(جامعه پزشکی و پرستاری) در شرایط حاضر طراحی شده است.

وی افزود: در این بخش علاقمندان می توانند آثار خود را بر اساس خاطرات پزشکان و پرستاران و کادر درمانی (حال حاضر و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)تولید و ارسال نمایند.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس گفت: رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری برای فیلمبرداری از نمایش‌ها لازم نیست، ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل صورت گرفته و ویدئوها از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند اما مشخصات شامل نام نمایش، نام و نام خانوادگی شرکت‌کنندگان و شماره تماس در یک برگه A4 نوشته شده و قبل ازشروع نمایش به مدت دو ثانیه جلوی دوربین نمایش داده شود.

وی زمان ویدئوهای ارسالی  را حداکثر ۷ دقیقه خواند و ادامه داد: دوربین حتما  بایستی در حالت افقی و ثابت، نمایش را ضبط کند.ویدئوها از طریق پیام‌رسان سروش و یا پیام رسان واتساپ به شماره۰۹۳۵۸۴۲۴۵۴۱ارسال شود.

گروسی گفت: نمایش های برگزیده روز سوم خرداد۱۳۹۹، مصادف با عید سعید فطر معرفی می گردند و مراسم اختتامیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا در نهایت به نمایش های اول تا سوم علاوه بر تندیس و لوح تقدیر به ترتیب مبلغ ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون ریال و به ۵ اثر نیز جوایز ۲ میلیون ریالی تعلق گیرد و

وی در پایان اظهار داشت: به تمامی شرکت کنندگان هدیه ای به رسم یادبود تعلق خواهد گرفت و علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره۰۹۳۵۸۴۲۴۵۴۱تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3007

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.