• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
6

اخبار پلبس فارس – ۱۳ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2998
  • 13 اردیبهشت 1399 - 16:48
اخبار پلبس فارس – ۱۳ اردیبهشت ۹۹

کشف ۱۳۶ کیلو مواد مخدر در داراب فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در شهرستان داراب خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتطامی پاسگاه “رستاق” حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-داراب، به یک سواری […]

کشف ۱۳۶ کیلو مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتطامی پاسگاه “رستاق” حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-داراب، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۱۴ کیلو حشیش و ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

انهدام اعضای باند ۵ نفره  سارقان سابقه دار با ۱۰۰ فقره سرقت

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان با اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه یک میلیاردی در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ “یوسف مبک‌زاده” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به تشدید گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر کازرون برای شناسایی متهمان، افزود: با تحقیقات همه جانبه پلیسی و اقدامات شبانه روزی، سریالی و باندی بودن سرقت‌ها برای ماموران انتظامی محرز شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی شیوه و شگرد سرقت‌های صورت گرفته و سرنخ‌های به‌ دست آمده، مخفیگاه متهمان در شهر کازرون شناسایی شد، اظهار داشت: اکیپی از ماموران کلانتری “۱۲ حضرتی” با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند. 

سرهنگ “ملک‌زاده” گفت: متهمان این پرونده که ۵ نفر بودند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات پلیسی به ۱۰۰ فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان کازرون اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان به سابقه‌دار بودن متهمان اشاره کرد و گفت: سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی، سهل‌انگاری و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده را علت عمده وقوع سرقت‌ها اعلام کرد و از شهروندان خواست با مجهز کردن منازل و مغازه‌های خود به تجهیزات حفاظتی و امنیتی، از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

دیدار فرمانده انتظامی  ارسنجان با مدیر اداره آموزش و پرورش

به مناسبت گرامی داشت مقام معلم، فرمانده انتظامی ارسنجان با مدیر آموزش و پرورش این شهرستان دیدار و از آن تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در این دیدار، گفت: تعلیم و تربیت، سنت نیکوی آفرینش است و برخی انسانها نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خود را در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده‌اند.

سرهنگ “فرهادی” افزود: حیات انسان در گرو علم و عمل صالح است و علم و تربیت نیز در گرو وجود معلم است و معلم تنها کسی است که می تواند با آموزش معلومات مفید و معارف ارزشمند، شناخت و تعقل فراگیر را در انسان ها وسعت بخشد و انسان ها را به کسب دانش‌ها، بینش‌ها، شناخت ارزش‌ها و به فعلیت رساندن استعدادهایشان یاری کند.

وی ارتباط این نهاد را با مجموعه نیروی انتظامی ارتباطی تنگاتنگ و همراه با اخوت و همدلی خواند و تصریح کرد: حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس شهرستان و ارائه هشدارها و تذکرات مرتبط، نقش بسیار مهم در آگاهی بخشی به دانش آموزان در راستای جلوگیری از بروز رفتارهای نابهنجار داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان اظهار داشت: جامعه باید به نقش و جایگاه معلم توجه کند؛ چرا که اساس آفرینش انسان بر محور تعلیم و تعلم بوده و رسالت انبیاء هم در این راستا بوده و این نشان از اهمیت این شغل مقدس است.

در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر به مدیر آموزش و پرورش از زحمات و همراهی این نهاد با مجموعه نیروی انتظامی تجلیل به عمل آمد.

هشدارهایی در خصوص پیشگیری از سرقت ساختمان‌های نیمه کاره

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان توصیه و هشدارهایی را در خصوص پیشگیری از سرقت ساختمان‌های نیمه کاره به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی فرهادی” در این باره گفت: قبل از شروع به کار از انباشت وسایل مورد نیاز ساختمان از جمله لوله های آب، گاز و سیم‌های برق در ساختمان خودداری گردد .

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از سرقت  سیم‌های برق در ساختمان زمانی سیم کشی و شیر آلات نصب گردد که حفاظ ساختمان از جمله درب و پنجره ها نصب و امکان قفل کردن آنها وجود داشته باشد. 

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از سرقت وسایل و مصالح نسبت به گماردن نگهبان مطمئن تا پایان کار ساختمان اقدام گردد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در صورت عدم توانایی در به کارگیری نگهبان برای پیشگیری از سرقت، از رهاسازی وسایل با ارزش و مصالح قابل جابجایی از جمله خاموت، پمپ آب و … خودداری گردد

وی ادامه داد: از به کار گیری اتباع غیر مجاز در ساخت و ساز ساختمان خودداری گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: از رها کردن ساختمان خود بدون حفاظ برای جلوگیری از پاتوق شدن برای معتادین و استعمال مواد مخدر و وقوع سایر جرائم، خودداری و ضمن سرکشی مداوم در صورت رویت هرگونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

کشف ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک باغ در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند میزان ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق را کشف کنند. 

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص حمل و نقل و نگهداری فرآورده‌های سوختی را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

جان باختن مادر فداکار برای نجات فرزندانش

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مادری که در رودخانه “شش پیر” شهرستان سپیدان برای نجات فرزندانش اقدام کرده بود طعمه آب شد و فوت کرد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره غرق شدگی منجر به فوت در رودخانه “شش پیر” شهرستان سپیدان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک خانواده برای تفریح در کنار رودخانه مذکور رفته‌اند که هر ۳ فرزند دختر آنان به دلیل غفلت والدین به درون آب سقوط می‌کنند.

سرهنگ “محمدی” خاطر نشان کرد: والدین با دیدن این صحنه سریعا وارد رودخانه شده و هر ۳ فرزند نوجوان خود را نجات می دهند که ناگهان مادر خانواده تسلیم آب شده و غرق می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، به خانواده ها هشدار داد با توجه به بارندگی‌های اخیر و بالا آمدن آب سدها و رودخانه‌ها، حتی الامکان از رفتن و نزدیک شدن به آن مکان‌ها جدا خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

جان باختن مرد ۶۲ ساله بر اثر سقوط از کوه

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: مردی ۶۲ ساله بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “هرایجان” این شهرستان، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “هرایجان” این شهرستان، بلافاصله یک تیم از نیروهای انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “فداکار” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی حدودا ۶۲ ساله برای تفریح به آن کوه‌ رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

توقیف ۲ موتورسیکلت و کشف ۳۱ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت و کشف ۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از آنها خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین گشت زنی در گردنه “هرمود”، به ۲ دستگاه موتورسیکلت مظنون و سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت‌ها را متوقف و در بازرسی از زین آنها، ۳۱ کیلو تریاک کشف کنند.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه در این خصوص راکبان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کلاهبرداری با شگرد فروش لوازم منزل به دلیل مهاجرت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس از کلاهبرداری‌هایی که در سایت‌های آگهی محور با شگرد فروش لوازم‌ منزل به دلیل مهاجرت صورت می‌گیرد، خبر داد و گفت: افراد به هیچ وجه فریب تبلیغات دروغین و فروش اقلام ارزان قیمت را نخورند.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی در پوشش خرید لوازم خانگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به دسترسی آسان به انواع آگهی‌های عرضه کالا و خدمات در سایت‌های آگهی محور، شکات درصدد خرید لوازم منزل از طریق یکی از این سایت‌ها بوده‌اند که پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس گرفته و وی بیان می‌کند در حال معامله لوازم منزل با شخص دیگری است و اگر شما خواهان خرید هستید باید مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کنید.

سرهنگ “افرامن” با بیان اینکه خریداران مبلغ را واریز و فروشنده پس از دریافت پول دیگر پاسخوی تلفن خود نبوده است، گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ “افرامن” با اشاره به اینکه متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی از ۵ نفر اقرار کرد، افزود: فرد کلاهبردار هدف خود را از درج آگهی، کسب درآمد بیان کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به این نکته که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین لوازم خانگی و از روی اعتماد نابجا در دام کلاهبرداران قرار گرفته و متأسفانه بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند، گفت: مردم هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس از شهروندان خواست در صورت خرید از سایت‌های فروش، دقت کافی را داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتیwww.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

دستگیری سارق مسلح در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق مسلح سواری ۴۰۵ و کشف سلاح به کار رفته در این سرقت خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو پژو ۴۰۵ در بخش “میمند” شهرستان فیروزآباد، موضوع شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی فیروزآباد با انجام کارهای فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی، موفق به شناسایی مخفیگاه این سارق مسلح در یکی از محله‌های این شهرستان شدند و در یک عملیات ضربتی، وی را دستگیر و خودرو مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به سرقت مسلحانه خودرو پژو ۴۰۵ اقرار کرد، عنوان داشت: متهم علت و انگیزه خود را اختلاف حساب با شاکی بیان داشته است.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودرو مسروقه کمتر از یک ساعت در شیراز

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه در کمتر از یک ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ “داریوش توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در حوزه کلانتری “۳۰ رکن آباد” شیراز و اعلام به کلیه گشت‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری “۲۳ گلدشت” شهرستان شیراز در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان که در کمربندی به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه ماموران پس از استعلام از مرکز مطلع شدند که خودرو مسروقه می‌باشد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق کماکان ادامه دارد.

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز عنوان داشت: عوامل انتظامی به صورت شبانه روز آماده خدمات رسانی به شهروندان است و هیچگونه اجازه‌ای به مجرمین برای از بین بردن امنیت نخواهد داد.

تجلیل از پاک بانان به بهانه هفته کارگر توسط پلیس مرودشت

به منظور ارج نهادن به مقام کارگر و به بهانه فرا رسیدن این هفته از تعدادی از پاکبانان شهر مرودشت توسط پلیس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی مرودشت با اهداء شاخه گل و هدایایی از پاکبانان که در زیباسازی فضای سبز ستاد انتظامی شهرستان تلاش بیشتری داشتند تقدیر کرد.

دستگیری  7 سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت  طی ۲۴ ساعت گذشته در جهرم 

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۷ سارق و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با سرقت، در ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی این شهرستان موفق به دستگیری ۷ سارق و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت شدند.

سرهنگ “حیدری ” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد مشکوک و غریبه در حین ارتکاب اعمال مجرمانه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2998

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.