• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8
تولیت آستان احمدی و محمدی شاهچراغ (ع):

تقویت و حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای از واجبات آموزش عالی کشور است

  • کد خبر : 28802
  • 05 دی 1400 - 15:14
تقویت و حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای از واجبات آموزش عالی کشور است
تولیت آستان احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) گفت: تقویت و حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای از واجبات آموزش عالی کشور است و زمینه همکاری بیشتر و انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای تخصصی کردن خادمین حرم فراهم خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس دکتر جامعی ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان ، مرتضی شریفی معاون محترم آموزشی به اتفاق هیأت همراه به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، مشرف شدند و ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر با حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت این بارگاه منور در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کردند.

دکتر جامعی ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری به تولیت آستان احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) ، به تشریح فعالیت و ماموریت مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین دانشگاه حضوری کشور بوده و حدود ۱۸۵ هزار دانشجو دارد، دانشگاه فنی حرفه ای استان نیز با ۱۴ دانشکده و آموزشکده یکی از بزرگترین دانشگاه های استان است و حدود ۱۴هزار دانشجو دارد .

وی با بیان اینکه ماموریت این دانشگاه تربیت تکنسین و مهندس کاربردی است ، افزود: جامعه از دانشگاه فارغ التحصیلانی را می خواهد که بتوانند وارد عرصه کار و اشتغال بشوند و چرخ تولید رابه گردش درآورند.

دکتر جامعی در خصوص برگزاری آموزش های کوتاه مدت مهارتی که به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و خیریه شهید رضا زاده در دانشکده شهید باهنر شیراز در حال برگزاری می باشد توضیحاتی را ارائه داد و پیشنهاد جهت حضور طلاب در این دوره های کوتاه مدت مهارتی را داد.

در ادامه دکترشریفی ضمن بیان ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای، آمادگی این دانشگاه را جهت همکاری اساتید و دانشجویان رشته های مختلف در بخش مختلف حرم را اعلام نمودند ، که بتوان در قالب تفاهم نامه همکاری بیشتری در بحث توسعه آموزش مهارتی و شناخت آن به مردم خصوصا زائران حرم داشته باشند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری ضمن بیان سیر تاریخی تشکیل دانشگاه در کشور و اهمیت آموزش های کاربردی در جهت افزایش مهارت و توانمند کردن فارغ التحصیلان دانشگاه ها تاکید داشت: تقویت و حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای از واجبات آموزش عالی کشور است و در آینده نزدیک از دانشگاه فنی و حرفه ای استان بازدید خواهیم کرد، و زمینه همکاری بیشتر و انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای تخصصی کردن خادمین حرم فراهم خواهد شد.

لازم به توضیح است در این نشست حاج آقا سادات معاونت محترم حقوقی ، موقوفات ونذورات حرم نیز حضور داشتند که در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری مطالبی را ایراد نمودند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28802

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.