• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10
​رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز خبر داد

آغاز فعالیت تاکسی زیارت ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع)

  • کد خبر : 28668
  • 13 آذر 1400 - 11:36
آغاز فعالیت تاکسی زیارت ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع)
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز از راه اندازی تاکسی ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با عنوان تاکسی زیارت در قالب ۵ ایستگاه اصلی خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، پیمان باباخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اعلام آغاز فعالیت و ارائه خدمات ویژه به زائرین حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تحت عنوان تاکسی زیارت گفت: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)، به واسطه سابقه تاریخی، مذهبی، فرهنگی و همچنین وجود تعداد زیادی اماکن خاص و ویژه از منظر معماری ایرانی – اسلامی بعنوان یکی از مهمترین مراکز جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و گردشگری کشور دارد به نحوی که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران و زائران به این شهر سفر کرده و موجب رونق و توسعه مشاغل مختلف می‌شوند.
وی افزود: حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان مهمترین هدف سفر مسافران و زائران از شهر‌های مختلف استان فارس و حتی شهر‌های مختلف کشور در حوزه مرکزی شهر شیراز جاذب سفر‌های شهری زیادی است و می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای جهت ایجاد سامانه حمل و نقل مسافر در این حوزه داشته باشیم.
باباخانی ادامه داد: در این راستا و پیرو تکلیف محوله از سوی شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به ساماندهی تاکسی ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با عنوان تاکسی زیارت در قالب ۵ ایستگاه اصلی و با بکار گیری ۱۰۰ دستگاه تاکسی برنامه ریزی و اقدام شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور نظارت بر حسن انجام خدمات حمل و نقل زائرین تمامی تاکسی‌ها، سرپناه‌های اختصاصی و تابلو‌های اعلام مسیر‌های گردشگری، زیارتی و همچنین تابلو‌های نرخ کرایه هر مسیر منقوش به آرم تاکسی زیارت شدند، به نحوی که کاملا قابل تشخیص نسبت به سایر ایستگاه‌ها و تاکسی‌های گردشی شهر هستند.
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز یادآور شد که دستور العمل و آیین نامه بهره برداری از این سامانه و همچنین شرایط خودرو‌ها، رانندگان و نحوه مدیریت و برنامه ریزی‌های لازم جهت گسترده کردن سطح فعالیت این سامانه طی لایحه‌ای تنظیم و در شورای اسلامی شهر در حال بررسی و نهایتا تصویب است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28668

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.