• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
شهردار شیراز در آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار اعلام کرد:

ساخت المان‌های فاخر از شهدا در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد

  • کد خبر : 28583
  • 11 آذر 1400 - 18:35
ساخت المان‌های فاخر از شهدا در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد
شهردار شیراز از ساخت المان‌های فاخر از شهدا در سطح شهر خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سید احسان اصنافی اضافه کرد: مدیریت شهری در دور جدید تاکید زیادی بر زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا دارد.

وی با اشاره به اینکه باید یاد و خاطر شهدا را حفظ و به نسلهای بعدی منتقل کنیم، افزود: در باطن با عمل خود باعث احیای نام شهدا می‌شویم و در ظاهر نیز با نمادهایی که از شهدا به یادگار می‌گذاریم همانند ساخت المان‌ها، نوشتن کتاب و تولید محتوا در مسیر پاسداشت آنها گام بر میداریم.

شهردار شیراز ادامه داد: تهیه شناسنامه المان‌های شهدا در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد و المان‌های شهدا با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی ساخته می شود.

همچنین مهندس محمدرضا زندیه رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در حاشیه این آیین گفت: تلاش شده با استفاده از هنرمندان خبره در ساخت این المان، سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار با چهره ایشان مطابقت بسیاری داشته باشد.

مهندس زندیه با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: طبق این مصوبه، پیش از ساخت المان ها و سردیس ها یک هیات نظارت فنی بر ظاهر المان خواهند داشت و سپس آن اثر ساخته شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز ادامه داد: بهسازی و نوسازی المان های شهید سپهبد سلیمانی، شهید اسکندری و شهید حججی واقع در خیابان ۹ دی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص ساخت المان سایر شهدا نیز گفت: استعلام های لازم در خصوص ساخت المان و سردیس شهدا و مشاهیر شیراز گرفته شده و همچنین شناسنامه اثر نیز به سه زبان فارسی، انگلیسی عربی در کنار آن نصب خواهد شد.

لازم به ذکر است که آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار محمود آبادی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه، تعدادی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی و شهری در مجاورت حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) به مناسبت نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28583

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.