• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
1
معاون درمان دانشگاه در دهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان عنوان کرد:

ضرورت حساس سازی جامعه به موضوع حفظ، تامین و ارتقای سلامت بانوان

  • کد خبر : 27542
  • 14 آذر 1400 - 15:32
ضرورت حساس سازی جامعه به موضوع حفظ، تامین و ارتقای سلامت بانوان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان، بر ضرورت حساس سازی جامعه نسبت به موضوع حفظ، تامین و ارتقای سلامت بانوان تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» سلامت بانوان را یکی از مهم ترین عوامل موثر بر بهره وری خانواده و جامعه دانست و افزود: ارتقای سلامت بانوان جامعه و کاهش بیماری های آنها از رسالت های حوزه بهداشت و درمان فارس در سطوح مختلف است.

او سلامت خانواده و جامعه را نیازمند تامین سلامت بانوان دانست و با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد علمی، از جمله اهداف این گونه همایش ها را حساس سازی جامعه نسبت به موضوع سلامت بانوان، بسترسازی برای گفتمان در مورد چالش ها و راهکارهای ارتقای سلامت آنان و کمک به معرفی آثار اشتغال زنان بر سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی آنان بیان کرد.

دکتر ایلامی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارایه خدمات مطلوب مامایی به مادران باردار اعلام کرد: در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ میزان مرگ مادری MMR در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به متوسط کشوری پایین تر بوده که حاصل تلاش های شبانه روزی فعالان این حوزه است.

اقدامات درمانی ارایه شده به بانوان در دوران کرونا

معاون درمان دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خود به ارایه خدمات درمانی به ۵۷ هزار و ۷۴۱ بانوی بستری مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا پایان آبان سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد، هزار و ۳۸۳ مورد مربوط به اتباع خارجی بوده است.

راه اندازی بخشVIP ، بخش ICU، واحد تریاژ عفونی ویژه مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹، برنامه ریزی و حضور متخصص داخلی به صورت مقیم در مراکز ریفرال زنان از جمله بیمارستان حضرت زینب(س)، راه اندازی پنجمین کلینیک درمان ناباروری سطح دو با هدف ارایه خدمات درمانی به زوج های نابارور، از دیگر اقداماتی بود که دکتر ایلامی در زمینه ارائه خدمات درمانی به بانوان در ایام کرونا از آنها نام برد.

خدمات مددکاری و حمایتی ارایه شده در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه

دکتر ایلامی در خصوص خدمات حوزه مددکاری و حمایتی بانوان نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات ویژه درمان ناباروری به زوج های نابارور اعطا شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از اعطای بیش از ۲۱۰ میلیون ریال مساعدت بلاعوض و پرداخت دو میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال وام درمانی به بانوان مبتلا به سرطان های شایع خبر داد.

پرداخت هزینه ترخیص بیش از ۴۰ مادر باردار پرخطر بستری در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان نمازی با جلب حمایت خیرین و ارایه خدمات درمانی رایگان به ۱۱۲ نفر از بانوان تحت پوشش مراکز دولتی درمان اعتیاد دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه به عنوان بخشی از خدمات حوزه مددکاری و حمایتی در حوزه سلامت بانوان به آنها اشاره کرد.

اقدامات پژوهشی و آموزشی معاونت درمان دانشگاه در حوزه بانوان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به استمرار برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی مجازی مرتبط با واکسیناسیون و مراقبت های دوران بارداری و شیردهی گفت: پوسترهای آموزشی در زمینه سلامت زنان و خانواده نیز به همت معاونت درمان دانشگاه تهیه و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

دکتر ایلامی افزود: تدوین سند راهبردی کاهش عوارض مادری و نوزادی، بررسی یافته های سی تی اسکن قفسه سینه بیماران کووید ۱۹ در مادران باردار مبتلا به کروناویروس، بررسی شاخص های سلامت در مادران مبتلا به کووید۱۹ و بررسی یافته های مرتبط با انتقال ویروس کووید۱۹ از طریق جفت به جنین، از جمله پژوهش های انجام شده در مجموعه معاونت درمان دانشگاه در حوزه سلامت بانوان است

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27542

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.