• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

بازدید رئیس جهاد کشاورزی فارس از مناطق سیل زده ممسنی

  • کد خبر : 96002
  • 05 خرداد 1403 - 11:24
بازدید رئیس جهاد کشاورزی فارس از مناطق سیل زده ممسنی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن بازدید از مزارع خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ کشاورزان خسارت دیده بتوانند از مفاد قانون بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر بخشودگی سود و امهال سه ساله تسهیلات دریافتی بهره مند شوند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مجتبی دهقان‌پور با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده مربوط به سیل چهاردهم اردیبهشت ماه می‌باشد، افزود: براساس هماهنگی با فرماندار شهرستان ممسنی و با حمایت استاندار محترم فارس اقدامات لازم به منظور ارسال کمک های حمایتی به خصوص معیشتی و جبران خسارت انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با ابراز خرسندی از اقدامات جهادی فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی، بیان کرد: در زمینه لایروبی قنوات و کانال های آبیاری و بازگشایی جاده های بین مزارع اقدامات خوبی صورت گرفته که رضایت مندی مردم منطقه را به همراه داشته و جای تقدیر دارد.
به گفته وی؛ آسیب های وارد شده به حوزه آب و خاک متناسب با اعتباراتی که به استان فارس تخصیص داده شده بررسی و برای جبران خسارت کمک های لازم صورت خواهد گرفت.

ایجاد صنایع فرآوری گوجه فرنگی با مشارکت مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه به دلیل مرغوبیت خاک شهرستان ممسنی، گوجه فرنگی یکی از محصولات عمده این شهرستان محسوب می شود، افزود: ایجاد یک کارخانه صنایع فرآوری گوجه فرنگی با ظرفیت تولید مناسب یکی از مواردی است که با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم محقق خواهد شد.
او با تاکید بر ایجاد صندوق حمایت از اشتغال و تولید در شهرستان ممسنی، افزود: مردم شهرستان با سرمایه گذاری های خرد در این صندوق و ایجاد یک انجمن هیات موسس می توانند اقدام به راه اندازی صنایع تبدیلی تولید رب گوجه فرنگی کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه از ارسال محصول به مسافت دور و افزایش ضایعات کشاورزی جلوگیری می کند، ارزش افزوده محصولات برای تولیدکننده ما بیشتر می شود و به عبارتی سهم تولیدکننده از قیمت نهایی محصول بالا می رود که در نهایت رضامندی را برای کشاورز ما به همراه دارد.
دهقان پور به کشاورزان و سرمایه گذاران شهرستان ممسنی توصیه کرد؛ با توجه به قابلیت این شهرستان و تولید خوب گوجه فرنگی، سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی این محصول می تواند بسیار سودآور باشد و قطعا بعد از دو الی سه سال به دوران سود مطلوب می رسد و سهامداران می توانند از این قضیه منتفع شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96002

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.