• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
از ابتدای شیوع کووید۱۹ تا کنون؛

مجموع جانباختگان کرونا در فارس از مرز ۷ هزار نفر گذشت

  • کد خبر : 26250
  • 12 آبان 1400 - 15:32
مجموع جانباختگان کرونا در فارس از مرز ۷ هزار نفر گذشت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، دوازدهم مهر ۱۴۰۰، از افزایش آمار جانباختگان این بیماری در فارس به بیش از هفت هزار نفر خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هم استانی دیگر در اثر کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان این بیماری به هفت هزار و یازده مورد افزایش یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۸ هزار و ۵۳۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲۲ هزار و ۹۰۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۷۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۰ هزار و ۳۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۱۹۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۶۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۶۶ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با اشاره به دیگر آمارهای مربوط به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، از خدمت رسانی به هزار و ۴۶۴ مراجعه کننده دارای علایم کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان خبر داد.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۰۳ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ میلیون و یازده هزار و ۷۵ دُز نوبت اول و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۸ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

آغاز واکسیناسیون دُز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال در فارس

این مقام مسوول در دانشگاه از آغاز واکسیناسیون دُز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال در فارس خبر داد و گفت: در این مرحله، افرادی که دُز دوم واکسن های «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» خود را دریافت کرده اند و چهار ماه از دُز دوم آنها گذشته باشد، می توانند برای دریافت دُز سوم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26250

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.