• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5
در نشست خبری شهردار صدرا مطرح شد؛

توزیع نامناسب اعتبارات/اتصال صدرا به شبکه ریلی شیراز/ساماندهی بام سبز صدرا

  • کد خبر : 26236
  • 11 آبان 1400 - 20:19
توزیع نامناسب اعتبارات/اتصال صدرا به شبکه ریلی شیراز/ساماندهی بام سبز صدرا
شهردار صدرا با تاکید بر توزیع نامناسب اعتبارات از ساماندهی بام سبز صدرا و اتصال شهر صدرا به شبکه حمل و نقل ریلی شهر شیراز از طریق ایستگاه راه آهن شهرک گلستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، بهزاد پرنیان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: زیر سایه شیراز بودن سبب شده تا از نظر تقسیمات کشوری نیز زیر مجموعه شیراز باشیم و به همین دلیل اعتبارات متناسب توزیع نمی شود.

شهردار صدرا ادامه داد: درآمد شهرداری خوب است و با توجه به ساخت و ساز‌ها بودجه‌ها محقق شده و بودجه سال۱۴۰۰ ، ۱۶۰ میلیارد تومان بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت عمران صدرا می تواند به صورت تهاتر زمین را برای پمپ گازوئیل دراختیار شهرداری قرار دهد افزود: یکی از معضلات صدرا نبود جایگاه سوخت گازوئیل است که سبب اختلال در حمل و نقل عمومی شده است.

پرنیان با تاکید بر مشکلات متعدد شهرصدرا اضافه کرد: نداشتن آرامستان دیگر مشکل شهرصدرا بودکه خوشبختانه با واگذاری ۵ هکتار زمین در فاز اول توسط شرکت عمران شهرداری و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان این مشکل بر طرف خواهد شد.

شهردار صدرا با بیان اینکه ارتفاعات شمال و جنوب در قالب بام سبز صدرا ساماندهی می شوند تاکید کرد: بازارچه به مقیاس ۴ هکتار در کنار اکو پارک ، پارک ۹ و نیم هکتاری در فاز ۲ با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومانی از اقداماتی هستند که با شورای شهر جدید صدرا آغاز شده اند.

وی با اشاره به ساخت ساختمان شهرداری به مساحت ۶۴۰۰ مترمربع تصریح کرد: شهربازی شهر صدرا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در مناقصه قرار داشت که در مرحله اول سرمایه گذار اعلام امادگی کرده است.

پرنیان یادآور شد: برای اولین بار مجوز مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک را در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۲۷ متر در تقاطع بلوار امام خمینی دریافت کردیم که به صورت مناقصه شهرداری با اعتبار ۵ میلیارد تومان بسازد و بعد از آن  از طریق مزایده در اختیار بهره بردار قرار گیرد.

شهردار صدرا در پایان از بهره برداری خط فیبر نوری ایرانسل تا یکسال آینده و اتصال شهر صدرا به شبکه حمل و نقل ریلی شهر شیراز از طریق ایستگاه خط راه آهن شهرک گلستان خبر داد.

مرتضی زارع در این نشست خبری گفت: بعد از ۳۰ سال از احداث شهر صدرا همچنان در مسائلی چون دفع اصولی فاضلاب، زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و سرانه فضای سبز کمبود های زیادی وجود دارد.

رئیس کمیسون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به مشکل حمل و نقل ادامه داد: این مشکل به دلیل کم کاری شهرداران قبلی است و خواستار کمک از سمت مسئولان شهر شیراز برای حل این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه جاده دوکوهک تا قبل از عید به بهره برداری می رسد افزود: سرانه  فضای سبز در شهر جدید صدرا ۳ تا ۵ متر مربع برای هر نفر است این در حالی است که سرانه استاندارد فضای سبز ۱۲ تا ۱۴ متر مربع به ازای هر نفر است کم آبی و محدودیت منابع یک از دلایل این مشکل است که با تصفیه پساب‌ها به دنبال حل آن هستیم.

زارع اضافه کرد: در شهر صدرا درمانگاه شبانه روزی دولتی وجود ندارد در حالی که درمانگاهی که بیش از ۹۰ درصد عملیات احداث آن انجام شده رها شده و تکمیل نشده است.

وی با تاکید بر ایجاد درآمد‌های پایدار افزود: با مشارکت شهرداری شیراز ذر تلاش برای احداث یک میدان میوه و تره بار در محور غربی شهر شیراز هستیم و  با ساخت کارخانه اسفالت بتوانیم درآمد پایداری داشته باشم.

رئیس کمیسون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در پایان از اخذ مجوز برای بالن سواری  شهروندان و گردشگران خبر داد.

خدا کرم فیروزمند نیز در این جلسه گفت: با ساماندهی حمل و نقل عمومی و  افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تغییر ایستگاه‌ها اکنون هر شش دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: با دانشگاه آزاد به تفاهمی برای طراحی و زیبا نمودن میدان امام رضا در ورودی شهر صدرا رسیده ایم.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق اصناف در شهر صدرا افزود: استقرار جمعیت هلال احمر در شهر صدرا، احداث فضای فرهنگی در کنار گلزار شهدا و احداث پیاده راه سلامت در ماه های آینده از برنامه های شورای شهر صدرا است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26236

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.