• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

برخورداری عشایر از سه طرح بهداشتی و آبرسانی در سفر هیئت دولت به استان فارس

  • کد خبر : 26223
  • 11 آبان 1400 - 16:06
برخورداری عشایر از سه طرح بهداشتی و آبرسانی در سفر هیئت دولت به استان فارس
مدیر کل امور عشایر فارس از برخورداری سه طرح بهداشتی و آبرسانی مصوبات سفر هیئت دولت در مورخ بیست و دوم مهر ماه به استان فارس به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، روح الله بهرامی اظهار کرد: با اجرای این سه طرح مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به جامعه عشایری جهت ارتقاء شاخص های برخورداری و توسعه منابع انسانی هزینه خواهد شد.
مدیر کل امور عشایر فارس گفت: یکی از این مصوبات برنامه سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشت و درمان در مناطق عشایری به خصوص در زمان کوچ و پوشش خدمات حمایتی بهداشتی است، که در ادامه بهره برداری از ۳۸ کانکس بهداشتی که در اختیار این قشر مولد بوده است، در این راستا با تصویب ساخت ۱۰ خانه بهداشت سیار عشایری با معرفی به استان در سال ۱۴۰۰ با مسئولیت بنیاد مستضعفان در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه است.
وی با بیان اینکه برخورداری عشایر از آب آشامیندنی دربعضی از مناطق عشایر امکان پذیر نیست افزود: با توجه به فرسوده بودن ناوگان آبرسانی موجود و جایگزینی ناوگان جدید تصویب خرید ۲۰ دستگاه خودرو آبرسانی برای عشایر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ و مابقی اعتبار خرید ۱۰ دستگاه دیگر از طریق منابع صندوق توسعه کار آفرینی امید با اختصاص تسهیلات و تضمین از سوی سازمان عشایر تامین گردد.
بهرامی بیان داشت:سومین طرح از این مصوبات تهیه ۱۰۰۰ عدد مخزن پانصد لیتری برای ذخیره آب خانوار عشایر که در مسیر های صعب العبور می باشند و از نعمت آشامیندنی لوله کشی برخوردار نیستند، خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26223

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.