• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5
شهردار سابق شیراز اعلام کرد:

شیراز باید شهری سرآمد در سطح بین المللی باشد

  • کد خبر : 25063
  • 07 مهر 1400 - 17:10
شیراز باید شهری سرآمد در سطح بین المللی باشد
شهردار سابق شیراز اعلام کرد: آرزو می کنم شیراز که شهری دارای پشتوانه غنی تمدنی و فرهنگی است و حضور سومین حرم اهل بیت (ع) در این کلانشهر باعث شده تجمیعی از داشته‌های فرهنگی و مذهبی در آن فراهم شود، شهری سرآمد در سطح بین المللی باشد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز گفت: از همه همکاران در مجموعه شهرداری از مدیران ارشد تا کارشناسان و پاکبانان که در این چند سال ما را همراهی کردند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی با اشاره به تجربه حضور خود در دستگاه های مختلف اجرایی گفت: با توجه به این تجربه شهادت می دهم که مجموعه شهرداری از توانمندترین مدیران برخوردار است؛ مدیرانی سالم، با انگیزه و پرانرژی که سهم اصلی موفقیت‌های مدیران ارشد شهری به آنها و همچنین زحمت کلیه کارشناسان و کارگران و مدیران سطوح میانی تعلق دارد. با اطمینان می گویم در بین مدیران شهرداری، مدیران توانمند بسیاری هستند که می توان از فرصت حضور آنها برای خدمت رسانی بیشتر در سایر دستگاه های اجرایی استفاده شود.
اسکندرپور ضمن تبریک به اعضای ششمین دوره شورای شهر شیراز و شهردار منتخب این شورا، گفت: آرزو می کنم که این دوره جدید مدیریت شهری بهتر از ما تلاش و اقدام کنند و خروجی کار آنها بهتر از دوران گذشته باشد و گام های بلندتری را برای شیراز بردارند.
شهردار سابق شیراز همچنین از همراهی‌ها وهمگامی شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم که فرصت کار را برای مجموعه شهرداری فراهم کردند، سپاسگزاری و بیان کرد: از تلاش ها و خدمات شهرداران سابق شیراز که سهمی در رشد و توسعه این کلانشهر داشته اند، تشکر می کنم.
شهردار سابق شیراز با عنوان کردن این سوال که چرا به رغم اقدامات مختلف زیربنایی و زیرساختی بزرگ در کشور اما حاصل این اقدامات ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نبوده و همچنان شاهد نارضایتی مردم هستیم، افزود: این نارضایتی نشان می‌دهد آنچه انجام شده، ارتقا کیفیت زندگی مردم را به دنبال نداشته است. باید در کنار اقدامات زیربنایی و زیرساختی، نوع حکمروایی در دستگاه های اجرایی متفاوت را اصلاح و خدمات آسان و توام با احترام را به مردم ارائه دهیم.
اسکندرپور توصیه کرد: شهرداری باید به سمت کیفیت بخشی و تعالی بخشی به خدمات ارائه شده برود و امروز شیراز نیازمند تعالی بخشی به فضاهای شهری و کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده به شهروندان است.
وی به تفاوت شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین منابع مالی اشاره و بیان کرد: منابع درآمدی در شهرداری باید توسط مدیریت مجموعه جذب شود و این کار را بسیار سخت می کند و بسیاری از فشارها و نگرانی ها به مدیریت مجموعه به همین علت و یکی از ضعف های جدی در مدیریت شهری که از دهه هفتاد تاکنون ایجاد شده، واگذاری تامین هزینه‌های شهرداری‌ها به خود آنها است. این خودکفایی در تامین درآمدها باعث شده که فراغ خاطر مدیران ارشد برای برنامه ریزی سلب شود و همچنین شهرداری ها برای کسب درآمد به سمت شهرفروشی، ضابطه فروشی و تغییر کاربری باغات بروند.
شهردار سابق شیراز ادامه داد: اگر مدیریت جامع درآمد شهرداری ها تصویب و نهایی شود، حدود ۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از محل این قانون ایجاد خواهد شد و فرصت ارزشمندی برای شهرداری ها خواهد بود اما متاسفانه فعلا این شرایط وجود ندارد.
این رزمنده و ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: به همه کسانی که در این راه مقدس جانشان را فدا کردند و به ایثارگران درود می‌فرستم آرزو می‌کنم کشور و نظام ما همیشه سربلند باشد، چرا که سربلندی این نظام نتیجه از خودگذشتگی‌های این عزیزان است.
براساس این گزارش حیدر اسکندرپور از آبان ماه سال ۱۳۹۶، با انتخاب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز و با حکم وزیر کشور وقت به عنوان شهردار شیراز منصوب شد و تا ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ کلیددار این کلانشهر بود.
لازم به ذکر است که آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، مهندس اصنافی شهردار شیراز، مهندس اسکندرپور شهردار پیشین شیراز، مهندس طاهری رییس و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر، دکتر موسوی رییس پیشین و اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، دکتر پاک فطرت نماینده مردم شیراز و رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری فارس، امیر رضایی فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، دکتر رضایی معاون استاندار فارس، مهندس امیری فرماندار شهرستان شیراز، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز، سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25063

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.