• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
​شهردار جدید شیراز:

هدف ما ارتقای شیراز و رسیدن به ترازی در شان سومین حرم اهل بیت (ع) است

  • کد خبر : 25059
  • 07 مهر 1400 - 17:04
هدف ما ارتقای شیراز و رسیدن به ترازی در شان سومین حرم اهل بیت (ع) است
شهردار جدید شیراز عنوان کرد: هدف مجموعه مدیریت شهری در این دوره تلاش برای ارتقای شیراز به منظور رسیدن به ترازی در شان سومین حرم اهل بیت (ع) است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی در آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز گفت: شهر شیراز طبق گفته مقام معظم رهبری، سومین حرم اهل بیت (ع) و حرم مطهر شاهچراغ (ع) محور هویت بخشی به این کلانشهر است و هم اکنون زمان عمل کردن در این راستا است، ما تلاش می کنیم بتوانیم حق مطلب را در مورد مردم شیراز ادا کنیم و در پایان دوره آثار ماندگاری در حوزه های مختلف به جا بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه عمر مسئولیت کوتاه است و تنها چیزی که باقی می ماند آثار و خدمات ارائه شده به مردم است، افزود: برای رفع مهجوریت از محدوده سومین حرم اهل بیت (ع)، فراهم سازی زندگی بزرگان و شهروندان در بافت تاریخی اطراف حرم و احیای مسیرهای دسترسی بهتر به این مکان مقدس تلاش می کنیم.
شهردار جدید شیراز ضمن تشکر از اعضای ادوار شوراهای اسلامی شهر و شهرداران سابق شیراز که زمینه ارتقای این کلانشهر را فراهم کردند، گفت: شورای ششم و مجموعه شهرداری در این دوره ادامه حرکت سازندگی و ارتقای شیراز را با سرعت و کیفیت بهتری دنبال می کنند.
اصنافی ضمن تشریح رویکرد مجموعه مدیریت شهری در خصوص حوزه حمل و نقل گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، اتمام عملیات خط دو مترو در پایان دوره و بهره برداری از فاز نخست آن در یک سال آینده، تامین واگن های مترو و ادامه عملیات احداث خط سه مترو از جمله رویکردها به این حوزه است.
وی ادامه داد: برخی از رویکردهای این دوره مجموعه مدیریت شهری در حوزه شهرسازی عبارتند از احیای بافت فرسوده با همکاری مجموعه میراث فرهنگی، احیای طرح توسعه ده هکتاری حرم مطهر (ع)، تصویب طرح حریم و زمینه سازی برای رفع محرومیت در این محدوده.
شهردار منتخب شیراز در خصوص نگاه به حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: شهرداری به عنوان بخشی از مجموعه متولیان امر فرهنگی در شهر با سایر نهادها همکاری خواهد داشت و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.
اصنافی با اشاره به رویکردها در حوزه خدمات شهری گفت: ارتقای سطح خدمات و پیگیری بحث شهر هوشمند از اولویت های این حوزه است. همچنین تلاش می کنیم با توجه به داده کاوی و ارائه خدمات هوشمند به مردم زمینه افزایش رضایتمندی آنها را  با افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی فراهم کنیم.
براساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور، با صدور حکمی، سید احسان اصنافی را به سمت شهردار شیراز، منصوب کرد. در متن حکم احمد وحیدی خطاب به سید احسان اصنافی آمده است: به موجب این حکم و در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب۱-۳-۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر شیراز جنابعالی را به سمت شهردار شیراز منصوب می نمایم.
لازم به ذکر است که آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، مهندس اصنافی شهردار شیراز، مهندس اسکندرپور شهردار پیشین شیراز، مهندس طاهری رییس و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، دکتر پاک فطرت نماینده مردم شیراز و رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری فارس، امیر رضایی فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، دکتر رضایی معاون استاندار فارس، مهندس امیری فرماندار شهرستان شیراز، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز، سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25059

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.