• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز خبر داد:

ساخت پای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز

  • کد خبر : 23865
  • 15 شهریور 1400 - 19:36
ساخت پای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز گفت: مهندسین مرکز ارتوپدی فنی دنا سعی دارند تا با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های بیماران بتوانند بهترین و از همه مهم تر کاربردی ترین قطعات را جهت بیماران استفاده نمایند.

به گزارش سحاب پرس، مهرداد لک زاده گفت: پای مصنوعی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخشی از پای بیمار یا تمام آن، غالباً به دلیل ابتلا به دیابت یا صدمه دیدن قطع شده باشد.
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز ادامه داد: پای مصنوعی انواع گوناگون دارد، از وسیله‌ای مقدماتی که راه رفتن روی سطح صاف را امکان‌پذیر می‌سازد تا پای مصنوعی هوشمند که دویدن یا شرکت در فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای را ممکن می‌کند.


وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از فیزیوتراپی و کار درمانی نیز چگونگی انجام دادن وظایف روزمره در خانه یا محل آموزش داده می شود، افزود: اگرچه زمان شروع فرایند استفاده از پروتز پای مصنوعی در بیماران مختلف متفاوت است، در کل این فرایند معمولاً چند هفته پس از جراحی آغاز می‌شود. در طول هفته نخست پس از جراحی غالباً از محافظ اعضاء استفاده می‌شود.
لک زاده عنوان کرد: کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با کمک متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی، مهندس پروتز، فیزیوتراپیست و کاردرمانگر به افرادی که از پای مصنوعی استفاده می کنند در زمینه های زیادی کمک می کنند.
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز تصریح کرد: کنترل زخم استامپ از طریق ازن درمانی، کنترل ادم بافتی از طریق آموزش تکنیک های بانداژ مخصوص و فیزیوتراپی، درمان دردهای خیالی و همچنین گزگز و مورمور عضو قطع شده به کمک فیزیوتراپی، کاردرمانی و همچنین تزریقات تخصصی پزشک متخصص، شکل دهی استامپ از طریق مدالیته های فزیوتراپی، درمان دردهای اسکلتی و عضلانی مرتبط و غیرمرتبط به قطع عضو و استفاده از پروتز، آموزش استفاده از پروتز و راه رفتن و ساخت روکش های پروتز خدماتی است که به این افراد ارائه می شود.


وی اضافه کرد: مشاوره ، انتخاب و همچنین تکنیک ساخت سوکت پروتز از مهم ترین مسائلی است که باید به آن دقت کرد. مهندسین مرکز ارتوپدی فنی دنا سعی دارند تا با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های بیماران بتوانند بهترین و از همه مهم تر کاربردی ترین قطعات را جهت بیماران استفاده نمایند.
لک زاده بیان کرد: در مواد ساختنی سوکت نیز از انواع رزین‌ها و فیبر های کربن که نازک تر و سبک تر هستند و استقامت زیادی دارند استفاده می شود. در انتخاب قطعات نیز از شرکت های بزرگ سازنده قطعات از آلمان، فرانسه، آمریکا و ترکیه به بیماران مشاوره داده می شود.
وی با تاکید براینکه در کلینیک ارتوپدی فنی دنا ، پروتز پای مصنوعی، با بهترین روش ها توسط کارشناسان با تجربه با بیش از ۱۵ سال سابقه برای بیماران تهیه می شود، گفت: هدف کلینیک ساخت انواع پروتز پای مصنوعی است که تا حد امکان ظاهری طبیعی داشته باشد و نگهداری از آن برای فرد، راحت و آسان باشد. البته مراقبت بیمار از پروتز نقش بسیار زیادی برای دستیابی به بهترین نتایج را دارد.
لک زاده پیرامون استفاده از پروتز موقت و مزایای بسیاری آن افزود: پروتز موقت صرف زمان لازم برای فروکش کردن ورم یا التیام کامل قسمت باقی‌مانده از پا یا هر عضو قطع شده دیگری دارد، این زمان حدود شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد. ژل لاینر محافظ یا جوراب پروتز برای محافظت از پوست حساس عضو به جا مانده بین بدن و سوکت پوشیده می‌شود. عضو به جا مانده هر روز به موازات کاهش تورم کوچک‌تر می‌شود و به این ترتیب بیمار می‌تواند لایه‌های بیشتری از جوراب را برای جلوگیری از شل نشدن سوکت اضافه کند. اگر سوکت بیش از اندازه شل شود، لازم خواهد بود تا سوکت جدیدی برای ایجاد تغییر در حجم ساخته شود.
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز اظهار کرد: پایلون (انتقال دهنده وزن از سوکت به پنجه پروتز پا) پروتز موقت عموماً هیچ روکش زیبایی ندارد تا متخصص بهتر و راحت‌تر بتواند هم‌ترازی و هم‌محوری آن را تنظیم کند. بیماران معمولاً فیزیوتراپی و آموزش راه رفتن را هنگام به پا داشتن پروتز پای مصنوعی موقت شروع می‌کنند. تعیین محل نقطه‌های فشار یا سایش روی قسمت باقی مانده عضو در طی این مدت بسیار مهم است. هر گاه حجم عضو باقی مانده ثابت شد و بیمار به سطح ثابت فعالیت رسید، می‌توان از پروتز نهایی استفاده کرد. ارتوپد فنی مناسب‌ترین رویکرد را برای ساختن بهترین سوکت بر اساس نیازهای فردی تعیین می‌کند.
وی عنوان کرد: پروتز پای مصنوعی جایگزین بخشی از عضو یا تمام عضو از دست رفته است. اگرچه عضو مصنوعی هیچ‌گاه مانند عضو اصلی و اولیه طبیعی نخواهد بود، با این حال به بیمار کمک می‌کند تا به خوبی از عهده بسیاری از کارها بربیاید؛ البته شرط لازم این توانایی آن است که شخص بیمار انرژی و اراده را برای فراگیری روش استفاده از عضو مصنوعی با یکدیگر تلفیق کند. همکاری با پزشک، ارتوپدی فنی و متخصص فیزیوتراپی در پرداختن به کلیه نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و همکاری با آنان در زمینه فرایندهای طراحی، اندازه کردن و آموزش از مهم‌ترین جنبه‌های موفقیت به شمار می‌روند و راحتی فرد را تا حد زیادی تضمین می‌کنند.

کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز به آدرس سی متری سینما سعدی، خیابان ذوالانوار غربی، پلاک ۱۲۳ و با شماره‌های تماس ۰۹۱۷۶۹۵۵۱۳۱ و ۰۷۱۳۲۳۵۵۷۷۲ آماده ارائه خدمات می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23865

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.