• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۳۱ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 2379
  • 31 فروردین 1399 - 9:08
اخبار پلیس فارس – ۳۱ فروردین ۹۹

خبرنگاران نقش مهمی در تأمین امنیت دارند فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارند، گفت: صحت، دقت و سرعت سه اصل مهم در بیان اخبار و اطلاعات است . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در  دیدار با مدیر مسئول روزنامه طلوع، با بیان […]

خبرنگاران نقش مهمی در تأمین امنیت دارند

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارند، گفت: صحت، دقت و سرعت سه اصل مهم در بیان اخبار و اطلاعات است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در  دیدار با مدیر مسئول روزنامه طلوع، با بیان اینکه هر جایی که ناجا برای انتقال آرامش به مردم ماموریت دارد خبرنگاران حضوری فعال دارند، تصریح کرد: قدرت قلم و دوربین خبرنگاران بسیار زیاد است و باید از ظرفیت آنان بهره لازم را برد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه همه توان و برنامه ریزی پلیس در راستای همفکری با اصحاب رسانه برای پیشگیری از وقوع جرایم است، خاطر نشان کرد: عرصه خبرنگاری عشق و علاقه می خواهد، در غیر این صورت خبرنگار نمی تواند نقش های مثبت خود را ایفا کند.

در ادامه مدیر مسئول روزنامه طلوع، افزود: تنها روزنامه کشور که تمام شماره های آن تحلیل خبر دارد، روزنامه طلوع است.

“محمد مهدی جعفری زاده” افزود: رنگی بودن صفحات روزنامه، داشتن بارکد در کنار مطالب مکتوب، اینفوگرافیک و تحلیل خبر، چهار ویژگی منحصر به فرد این روزنامه است.

وی در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روزی فرمانده انتظامی استان و کارکنان این مجموعه در ارائه خدمات شایسته به شهروندان و تعامل گسترده با اصحاب رسانه، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کشف ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در سپیدان

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک زاده ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه “همایجان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: بنا به اعلام نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

اخاذی به بهانه انتشار تصاویر خصوصی از طریق واتساپ

رییس پلیس فتا استان از دستگیری مزاحم اینترنتی با هدف اخاذی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ در شیراز خبر داد و گفت: برخورد با عاملان این جرائم با جدیت و بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکیه در اظهارات خود بیان داشت، مدتی است فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی به خصوص واتساپ اقدام به انتشار تصاویر وی کرده و قصد اخاذی دارد.

رییس پلیس فتا استان فارس افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه های علمی و تخصصی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد .

وی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اقرار کرد، تصریح کرد: متهم که یکی از آشنایان شاکیه بود، در اعترافات خود هدف از این کار را انتقام جویی عنوان و بیان کرد به دلیل اینکه صفحه اینستاگرام شاکیه به صورت عمومی و بدون محدویت بوده است، توانسته به تصاویر وی دسترسی پیدا کند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا می باشد، ادامه داد: رسیدگی به شکایت های مردمی پیرامون جرائم سایبری هدف اصلی پلیس فتا است و کارشناسان متخصص و متعهد این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمان سایبری خواهند کرد.

رییس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: شهروندان به هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تصاویر را ذخیره و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی نمایند .

کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۵۰ هزار نخ سیگارقاچاق خبر داد.

سرهنگ ” علیرضا نوشاد ” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت : ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر ورود محموله سیگار قاچاق، دستگیری قاچاقچیان و کشف محموله قاچاق را در دستور کار خود قرار دادند .

این مقام انتظامی تصریح کرد : ماموران پس از شناسایی محل تردد قاچاقچیان و برقراری ایست و بازرسی مقطعی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کرند.

سرهنگ نوشاد ادامه داد : ماموران در بازرسی از این خودرو، ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

دستگیری قاتل فراری در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت:با تلاش مأموران انتظامی قاتلی که پس از ارتکاب به قتل در استان بوشهر متواری شده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ” اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی مرودشت از تردد یک دستگاه خودرو پراید به رانندگی قاتل فراری مطلع و پس از هماهنگی با مراجع قضایی، بلافاصله جهت متوقف کردن خودرو و دستگیری قاتل اقدام کردند.

وی ادامه داد: قاتل فراری در اتوبان شیراز به سمت مرودشت  در حال حرکت بود که اکیپی از واحدهای گشت انتظامی با بکارگیری اقدامات پلیسی جهت دستگیری وی اقدام کردند.

سرهنگ زراعتیان افزود: قاتل به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به این که فرد دستگیر شده روز گذشته در استان بوشهر فردی را به قتل رسانده و متواری شده بود، افزود: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف اقلام بهداشتی غیر مجاز در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف یک هزار و ۲۴۸ عدد ژل ضد عفونی کننده و ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک فاقد مجوز بهداشتی و قانونی خبر داد.

سرهنگ ” غلامرضا فرمانی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک خودرو وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۴۸ عدد ژل ضد عفونی کننده و ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک فاقد مجوز بهداشتی و قانونی کشف و در این راستا یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ فرمانی با اشاره به اینکه اقلام مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان شدند، افزود: پلیس با افرادی که با چنین اقداماتی سلامت شهروندان را به خطر می اندازند بدون اغماض برخورد می کند.

کشف ۵۹ کیلو مواد مخدر در نی ریز

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، ۵۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محورهای مواصلاتی شهرستان انتقال دهند، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ “سید محمد یوسفی” ادامه داد: مأموران ایست و بازرسی قطرویه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو سواری جک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پراید حامل ۲۸ کیلو تریاک در ارسنجان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۲۸ کیلو گرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی فرهادی” در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک پراید مظنون و آن را در ورودی شهرستان ارسنجان متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان در پایان با تقدیر و تشکر از تعامل خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

شناسایی عاملان انتشار کلیپ غیراخلاقی در فسا

عاملان تهیه و انتشار کلیپ غیر اخلاقی استعمال مواد مخدر، توسط پلیس فتا شهرستان فسا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص اظهار داشت:  در رصد و پایش هدفمند فضای مجازی، ماموران پلیس فتا با کلیپی غیر اخلاقی از استعمال گروهی مواد مخدر در فضای مجازی مواجه شدند که انتشار گسترده آن جریحه دار شدن عفت عمومی جامعه را موجب شده بود.

سرهنگ “فرج رستمی” افزود: با دستور قضایی، اقدامات فنی توسط کارشناسان سایبری صورت پذیرفته و ضمن شناسایی ۴ نفر عوامل تهیه و انتشار کلیپ، متهمان احضار و  با پرونده مشتکله روانه دادسرا شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۲ نفر از متهمان با قرار صادره روانه زندان و پرونده ۲ نفر دیگر در جریان رسیدگی قضایی است.  

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ ملیون ریال در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ “محمد هاشم قسام ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در محور قائمیه – نورآباد، به یک وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این خودرو، یک عدد موتور کامیون به همراه سرسیلندر و دیفرانسیل قاچاق و فاقد مجوز قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر شد، افزود: بر اساس اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2379

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.