• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
رئيس کل دادگستري استان فارس؛

با تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف پاسارگاد زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت

  • کد خبر : 23768
  • 14 شهریور 1400 - 17:49
با تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف پاسارگاد زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت
رئيس کل دادگستري استان فارس از رهایي يك محكوم به قصاص ازچوبه دار با اعلام رضايت اولياي دم و تلاش مسئولان قضایی ، اعضا وکارکنان شورای حل اختلاف شهرستان پاسارگاد خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار کرد: بر اثر نزاع بین دو جوان با سلاح سرد در شهرستان پاسارگاد یک فقره قتل عمد رخ می دهد که پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تأیید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده جهت ایجاد مصالحه به شعبه شورای حل اختلاف پاسارگاد ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین دو خانواده شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف پاسارگاد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، در نهایت در تاریخ سوم شهریورماه سال جاری پرونده منجر به رضایت گردید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان محلی به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می شود،گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در آیات الهی نیز تأکید ویژه‌ای بر صلح و سازش در جامعه شده و اقداماتی از این دست می‌تواند تأثیر بزرگی بر ارتقای صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23768

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.